Снимка: БГНЕС
От АБРО обявиха, че толкова съществени промени не трябва да се правят непосредствено преди предизборната кампания и в последните работни дни на парламента
Ударна ревизия на Закона за хазарта. В последното редовно заседание на 49-ото Народно събрание депутатите единодушно приеха на първо четене забраната за реклами на хазартни игри в медиите. Заявката е текстовете да бъдат окончателно одобрени във вторник на извънредно заседание, въпреки ваканцията заради изборите. Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори излезе с остра позиция и предложи спешни разговори.
На първо четене парламентът прие пълна забрана за рекламата на хазартни игри в радио, телевизия, печатни и електронни издания, както и на обществени места и фасади на сгради. Рекламирането ще се допуска само върху билбордове, които се намират на разстояние не по-малко от 100 метра от училища или върху различни специализирани зали. Въпреки че текстовете бяха одобрени единодушно, в залата се чуха и критики.
„Идват избори. Това нагнетяване на динамика в проблемите на хазарта ще накара не бухалки, сега тези, които пълнят касите в хазарта, ще счупят телефоните на определени хора да ги търсят”, коментира Румен Гечев от БСП.
„По избори се лъже най-много”, заключи Гроздан Караджов от ИТН.
Парламентарните групи направиха и заявки за промени между двете четения.
„За второ четене ще спорим дали ограниченията за реклама са достатъчни, или не. Повечето от гафовете, които са ставали при регулацията на тази дейност, са ставали от това, че всички имаме добри намерения, не разбираме добре тази материя, правим определени предложения, налагаме ги популистки в залата, защото всички имаме добри намерения и ги приемаме. И след това се оглеждаме за резултата. Нещо като „дай, дай назад” и „сега слез и виж какво направи”. Тези, които са го внесли, отнасят само негативи”, подчерта Йордан Цонев от ДПС.
ГЕРБ не коментира темата.
От Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори обявиха, че толкова съществени промени не трябва да се правят непосредствено преди предизборната кампания и в последните работни дни на парламента.
„Настояваме за диалог и координация при приемането на текстове, които имат значително влияние върху медиите, цялата индустрия, както и спорта. Призоваваме народните представители за организиране на незабавна дискусия с представители на хазартната индустрия и медии”, коментират от АБРО.
Браншът предлага и конкретни варианти за регулация, като например излъчването на телевизионна реклама да бъде в определен часови пояс. От Асоциацията допълват, че: „рекламата е основен приход за медиите и важен комуникационен канал към зрителите. Затова към ограничаването ѝ следва да се подхожда много внимателно и отговорно, а евентуалната забрана ще доведе до разпространение на сивия сектор. За сравнение, в Италия след забраната залозите на черния пазар се оценяват на 25 милиарда евро годишно”.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase