Вижте съветите на специалистите

Как да направим работата от вкъщи по-полезна и лесна? Споделихме ви полезни съвети в първата част на статията. В тази допълваме съветите на специалистите, с които можем да направим хоумофиса по-приятен и пълноценен.

Общуване с колеги

Самотата, прекъсването на връзката и изолацията са често срещани проблеми при работа от разстояние, особено за екстровертите. Изграждането на взаимоотношения с колеги от разстояние изисква усилия.

Компаниите с култура на работа от разстояние обикновено предлагат начини за общуване. Някои, например, имат канали в приложения за съобщения, за разговори по общи интереси или организиране на срещи за хора от един и същ регион.

Снимка: iStock

Откроявайте се на онлайн срещите

Със сигурност ще участвате във видеоконференции и конферентни разговори, докато работите дистанционно. Добре е от време на време да присъствате на незадължителни срещи, за да бъдете забелязани. Не забравяйте да се изказвате по време на срещите, така че всички да знаят, че сте в разговора. Едно просто „Благодаря на всички. Довиждане!“ в края на разговора е много полезно, за да се разбере за вашето присъствие.

Не чакайте някой да ви покани в офиса или на събитие. Бъдете проактивни. Попитайте вие дали може да присъствате.

Снимка: iStock

Провеждайте и срещи на живо

Ако работодателят ви не ви събира в един офис с други служители, поискайте в договора ви да бъдат вписани различни пътувания. Те могат да са с цел обучение или изграждане на екипа.

Обаждайте се с видеовръзка на колеги, които също като вас работят дистанционно. Не се притеснявайте, ако срещите бъдат кратки. Понякога е достатъчен дори петминутен разговор, за да поддържате връзка.

Снимка: iStock

Взимайте си болнични, когато се налага

Когато не сте добре, вземете си болничен. Ако сте самостоятелно заети лица и не получавате пари за времето, когато боледувате, може да се окаже изкушаващо да изкарате заболяването „на крак” и да продължите да работите. Не забравяйте, че за вашето дългосрочно здраве и продуктивност е най-добре да си починете и да се възстановите, за да можете да се върнете на работа с пълен капацитет.

Снимка: iStock

Търсете възможности за обучение и усъвършенстване

Когато не сте в офиса с колегите си, може да пропуснете курсове за обучение и развитие на умения, които се провеждат лично. Вашата компания може дори да забрави да ви добави към своите онлайн курсове за обучение.

Изкушаващо е да смятате това за една грижа по-малко, но може да пропуснете възможност да научите нещо полезно. Съществуват и множество сайтове за онлайн обучение, които преподават меки бизнес умения, програмиране, софтуерни умения и други курсове. Компаниите, работещи от разстояние, често разполагат с бюджет за обучение и придобиване на умения.

Може да имате право на обучение в централата на вашата организация или на друго работно място. По този начин получавате и обучение, и лично време с колеги.

Снимка: iStock

Свръхкомуникация

Работата от разстояние изисква всички да общуват прекалено много. Често информирайте всички, които трябва да знаят, за графика си и ангажиментите си. Не разчитайте, че те ще помнят.

Когато приключите проект или важна задача, кажете го. Прекаленото общуване не означава да напишете есе от пет параграфа, за да обясните всяка своя стъпка. Пошегувайте се с това, че сигурно вече шест пъти сте споменали за предстоящата си ваканция, а след това я споменете отново.

Снимка: iStock

Демонстрирайте позитивизъм

Разчитането на тона в писмените съобщения е много трудно, когато сме отдалечени. Колкото по-малко време прекарвате с хората, толкова повече едно кратко съобщение може да изглежда лаконично и равнодушно или заядливо.

В условията на дистанционна работа всеки трябва да бъде позитивен до степен, в която може да се почувства, че сте прекалено позитивни. В противен случай рискувате да прозвучите като грубиян. Не се колебайте да използвате любимите си емотикони. В някои ситуации те ще са ви изключително необходими.

Снимка: iStock

Възползвайте се от предимствата на хоумофиса

Работата от разстояние е свързана с уникални предимства. Възползвайте се от тях. Можете да отметнете елементарни домакински задължения, от които няма да пострада работата ви. Например можете да сложите да се сготви храна или да пуснете прахосмукачката робот, която да изчисти вместо вас. Можете да сложите продукти в хлебопекарната или пък да пуснете пералня.

Това са неща, които не изискват време, но за които се налага да сте у дома. Ако работехте от офиса, щяхте да ги правите в извънработно време.

Снимка: iStock

Не бъдете прекалено строги към себе си и останалите

Успешните служители, които работят от вкъщи, имат репутацията на изключително дисциплинирани. В края на краищата е необходимо сериозно съсредоточаване, за да се върши каквато и да е работа на пълен работен ден далеч от офиса.

Въпреки това, всеки понякога си позволява да отклонява вниманието си. Ако в един момент работите, а в следващия проучвате възможностите за наемане на ваканционни къщи, не се порицавайте прекалено строго. Вместо това се запитайте дали хората в офисната среда правят същото нещо. Ако отговорът е „да“, отпуснете се малко и се върнете към работата.

Преди всичко не забравяйте, че трябва да балансирате между продуктивността и грижата за себе си. В противен случай рискувате да прегорите. Важно е да проявяваме същата доброта и снизходително отношение към нашите колеги, клиенти и шефове.

Снимка: iStock

Завършете деня си с рутина

Както трябва да започвате деня си с определено действие, така създайте и навик, който да сигнализира за края на работния ден.

Това може да е вечерна разходка с куче или домашен урок по йога. Достатъчно е да изключите компютъра си и да пуснете любимата си песен, например. Каквото и да изберете, правете го постоянно, за да отбележите края на работното време.

Снимка: iStock

Източник: pcmag.com