Снимка: iStock
Коментар по темата на Велизар Шаламанов и Владимир Миленски
Министерство на отбраната призна за забавяне в изграждането на инфраструктура за новите самолети. „Причината е сгрешеният процес. През 2014 г. Министерският съвет прие Национална програма 2020 г. като стратегия за превъоръжаване. Една от целите в решението на МС беше да се изгради ефективна система за проектно управление и да се създаде инвестиционен фонд „Интелигентна отбрана”, който да може да финансира тази програма за превъоръжаване и да се създаде клъстър за иновации. Без тези ключови елементи процесът се разпада между отделни звена в Министерството на отбраната”. Това каза в ефира на „Твоят ден” по NOVA NEWS бившият военен министър Велизар Шаламанов.
Божилов: Българските пилоти летят в пъти по-малко от западните си колеги
„У нас винаги всичко е точно, а резултатът е лош или дори отсъства и няма виновни. Сякаш строите къща и е забравено да се постави покрив. В такава ситуация се намира и авиобазата. Отговорността е колективизирана, много хора участват, но няма процес”, посочи полковникът от резерва и член на Аталантическия съвет на България Владимир Миленски.
„Имах възможност да работя като зам.-министър в периода 1998 – 2001 г., когато президентът, премиерът, военният министър и председателят на парламента гледаха в посока да се направи реформа на отбраната у нас. Без да има редовно правителство, без съгласие между президента и премиера и без да има ангажимент от страна на парламента за тези много важни елементи на системата за превъоръжаване – нещата не могат да тръгнат в правилна посока”, каза още Шаламанов.
Според Миленски именно поради липсата на проектно управление и разпределени роли кой за какво отговаря се налага спешно да се взимат решения.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Виктория Гетова