Снимка: iStock
Подходът вече се прилага в близо 100 училища в страната
800 STEM центъра в българските училища добавят роботика към своята програма. Вече се провеждат обучения на учители, които могат да прилагат иновацията в образованието. Експерти посочват, че роботиката може да помогне дори и на деца с дефицит на вниманието.
Десетки учители в Шумен построиха свои роботи, които да помагат в образованието на децата. Така скучната материя се заменя с игра. „Децата достигат до нови знания. Те се докосват до реални проблеми”, обясни Здравка Христова от Центъра за творческо обучение.
Иновации в образованието: Роботиката влиза в 800 училища по STEM програмата
Подходът вече се прилага в близо 100 училища в страната. „Дава много ясна идея как ще се развива светът”, смята ученикът Християна Стойчева.
Освен успешната работа в сътрудничество и екипност, заниманията по роботика може да допринесат и чисто физически, смятат учителите. „Най-малкото, развиват моториката на учениците”, твърди учителят Десислава Борисова.
Роботиката може да намери място и в доста по-ранния етап на образованието - детските градини. „Книжките също са добри, но там материята е по-скучна. Друго си е когато децата пипат с ръцете си”, смята преподавателят Виолета Трайкова.
1000 учебни заведения са заявили желанието си да развиват роботика по националната STEM програма. Те вече разполагат с ресурси и учебни програми.