Борис Бонев коментира ключовите проблеми в столицата
Борис Бонев коментира петте маркера, с които е свързана подкрепата на „Спаси София” за кмета на столицата Васил Терзиев. В ефира на „Денят на живо” по NOVA NEWS той посочи основните точки, от които зависи тяхното решение.
1. Ревизия на управлението на ГЕРБ
Бонев посочи, че не е направена такава ревизия. „Хора, които са свързани с ГЕРБ и саботират работата на общината, продължават да не са уволнени”, каза той.
2. Договорът с почистващите фирми
Общинският съветник посочи, че тези договори изтичат, „но ние все още не сме виждали новите, не знаем какви изисквания са заложени”.
3. Конкурс за главен архитект
„Всички знаехме, че този конкурс е нагласен, така че архитект Богдана Панайотова да го спечели”, обясни той.
4. Структурата на администрацията
Бонев заяви, че все още няма нова предложена структура в Общинския съвет. „За нас е изключително сериозен проблем, че структурата на районните администрации също не е внесена за разглеждане в ОбС. А кметовете изнемогват, много от тях наследиха структури от времето на ГЕРБ”, обясни още той.
5. Бюджетът за 2025 г.
Общинският съветник заяви, че това, което е представено към този момент като бюджет, няма как да бъде подкрепено от „Спаси София”. „Нашите основни приоритети – инвестициите в кварталите, строителство на паркинги, изграждане на инфраструктура и подобряване на градския транспорт ги няма”, каза той. И допълни, че настоящият бюджет по нищо не се различава от тези на Йорданка Фандъкова.
Бонев подчерта, че ако не бъдат изпълнени приоритетите, ще свалят доверието си от кмета на София. „Дали ще останем в групата на ПП-ДБ са детайли, ще разговаряме с нашите партньори. До голяма степен притесненията ни за начина, по който се управлява Столична община, са припознати от колегите от ПП-ДБ в Общинския съвет. С тях нямаме сериозни разминавания за начина на работа и целите, които си поставяме”, обясни той.
Ваня Григорова: Стачка в градския транспорт ще постави София на колене за по-малко от ден
Ще се кандидатира ли Борис Бонев за кмет на София на следващите избори
Бонев каза, че все още е рано да се говори по темата дали той ще се кандидатира за кмет на столицата. Уточни, че заедно с екипа на „Спаси София”, имат вече достатъчно знания и опит, които да приложат за решаване на проблемите на града. Той заяви още, че за СС са важни резултатите.
Данъци
Общинският съветник е на мнение, че данъците трябва да бъдат вдигнати и подчерта, че става дума най-вече за таксите за разрешителното за строеж.
Боклукът на София
Бонев каза, че наистина в битовите отпадъци има и медицински. Но посочи, че държавните институции – РИОСВ, Министерството на здравеопазването, Министерството на околната среда и водите, РЗИ не трябва да бягат от своите отговорности.
Извънредно заседание на СОС за боклука на София
Той каза още, че край София има около 280 незаконни сметища, но никой не се самосесезира.
Градски транспорт
Бонев заяви, че няма пари за увеличение на заплатите на служителите в столичния транспорт. Проблемът е откъде да дойдат парите, каза той и допълни, че ролята на държавата е ключова. „Министерството на финансите се опита да си „измие” ръцете с кметовете, защото функционирането на градските транспорти в страната зависят от субсидиите, които държавата дава”, заяви той.
Общинският съветник коментира още: „Когато искаш пари – съгласи се на реформи, кажи и откъде може да дойдат тези пари. Това е конструктивният диалог”.
Протест на служителите в градския транспорт блокира София (ВИДЕО+СНИМКИ)
Той заяви, че очаква ясна позиция от синдикатите по отношение на приоритизацията на градския транспорт. „Освен искането за повече пари за заплати, нека кажат – искаме повече бус ленти, повече ограничени трамвайни трасета, повече градски транспорт. Но тези призиви не се чуват”, каза още Бонев.
Общинският съветник обясни, че до голяма степен проблемът в градския транспорт на София не са толкова ниските заплати. По негови думи брутните заплати на машинисти в метрото достигат над 4000 лв. И направи сравнение - един финансов контрольор в районната администрация получава 1500 лв.
Бонев посочи още, че следващата стъпка, която трябва да се предприеме, е да се подобрят условията на труд на заетите в сектора.
Общинският съветник каза, че в метрото и електротранспорта няма недостиг на машинисти и шофьрои, но в автотранспорта недостигът е огромен. И допълни, че това се определя от начина, по който се управлява дружеството. По думите на Бонев се работи умишлено за саботиране на столичния автотранспорт, за да бъдат дадени част от линиите на концесии на частни фирми. И подчерта, че там няма реформи, няма промяна на условията на труд и не се правят ремонти на гаражите и депата.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Цветина ПетроваПоследвайте ни