Проверени са 243 средства за подслон и места за настаняване и 599 заведения за хранене..

Във връзка с активния летен сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) извърши 1570 проверки по българското Черноморие за спазване изискванията на Закона за туризма.

 

Проверени са 243 средства за подслон и места за настаняване, 599 заведения за хранене и развлечения и 7 туроператори и турагенти. Инспектирани са и 4 плажа. Глобени са 99 търговци, като 66 от тях са за нарушения по Южното Черноморие, а 33 – по Северното.

 

Нарушенията през миналата година в средствата за подслон и местата за настаняване по Северното Черноморие са свързани с необявяване на видно място на цените на нощувките и другите предлагани услуги, с това, че не се води регистър на настанените туристи и за реализираните от тях нощувки и че се предлагат услуги, които не отговарят на изискванията за определената категория на обекта.

 

Към настоящия момент присъства единствено нарушението, че регистърът на настанените туристи и реализираните нощувки, който вече е наличен, не се заверява ежемесечно от кмета на общината.

 

В заведенията за хранене и развлечения по Северното Черноморие през миналата година са липсвали лист- и карт менюта. Тук следва да се отчете фактът, че има голяма конкуренция и с цел привличане на потребители, се спестява част от информацията като цени и грамажи на предлагания асортимент. Това се отнася за обекти, които имат сезонен характер.

 

Други нарушения са предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран туристически обект и поставяне на надписи, които заблуждават туристите за вида, наименованието и категорията на обекта.

 

Като цяло нарушенията не са много и представляват 10% спрямо извършените проверки. Не са много и подадените от туристи сигнали във временните приемни на КЗП по морето. Има по едно оплакване за отмяна на резервации или дублиране на резервации, за лоша хигиена и некачествено обслужване, за липса на достатъчно свободна зона на плажа и за принудителна продажба на чадъри и шезлонги.

 

Други туристи са се оплакали от лоша храна в хотел, изискване за заплащане на тоалетна и неиздаване на документ за продажба.