В този участък ще се предвидят места и за снасяне на яйца...

На Лот 4 от АМ \"Струма\" ще бъдат изградени бетонови стени и тунели за костенурки, тъй като в този район има два уникални вида костенурки - обикновена блатна и каспийска блатна костенурка. Това обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, предаде репортер на БГНЕС.


В този участък ще се предвидят места и за снасяне на яйца. В района се намират местообитанията на много животни и птици, и строителите ще се съобразят по време на работата с това, обеща министър Плевнелиев. \"Никакви затруднения не очакваме. Имаме пълната концепция за всички мерки, които трябва да бъдат предприети за опазването на местообитанията и за защитените видове. Решенията са налице, така че строителите просто трябва да изпълнят това, което е заложено\", каза още Плевнелиев.


Срокът за изграждане на 15-километровата отсечка от Сандански до Кулата е 25 месеца. Индикативната стойност на Лот 4 е 53 милиона евро. Общо 42 компании са закупили тръжните документи, но само 15 са подадените оферти. В тръжната процедура участват фирма от България, Италия, Гърция, Германия, Австрия, Турция, Хърватска.


Предвижда се към края на октомври да бъде избран изпълнител за Лот 4 и ако няма жалби до ноември да започне изпълнението.

\"Сроковете за апликационните форми за Лот 1, Лот 2 и Лот 4 са до края на август. Имаме пълна готовност, а за Лот 3 на \"Струма\" апликационната форма трябва да бъде готова до края на октомври\", разказа още Плевнелиев. Очаква се за Лот 1 ( участъка от Долна Диканя до Дупница) на \"Струма\" да има избран изпълнител през септември, тъй като до момента има една подадена жалба и се чака решение на КЗК. С Лот 2 ( от Дупница до Благоевград ) на \"Струма\" ще стартира нова тръжна процедура, която ще избере икономически най-изгодната оферта. Експерти на ЕК, ЕИБ, Джаспърс и държавната администрация имат срок от три месеца, който вече тече, за да се изготвят новата документация. Тази нова тръжна процедура след това ще се използва и при Лот 3 и за пътя София - Калотина. Очаква се цялата магистрала \"Струма\" да струва на държавата около 1.1 милиарда евро. \"Икономиите започват да се случват\", коментира Плевнелиев и припомни, че за Лот 1 бюджетът беше 63 милиона евро, а цената е 60 милиона лева без ДДС.


Плевнелиев коментира и проблемите със забавянето на плащанията при Лот 2. \"От гледна точка на държавата ние сме разплатили 150 милиона лева в срок. Нямаме ден закъснение в нито едно плащане. В момента имаме още 20 милиона лева, които са вкарани в управляващия орган и ще бъдат разплатени дори по-рано, отколкото е заложено в договора. Държавата плаща на време. По наша информация изпълнителят на Лот 2 също се е разплатил на време. Не е задача на държавата да проверява подизпълнителя на подизпълнителя на изпълнителя. Държавата работи коректно с изпълнителя, а това, че изпълнителят има подизпълнители, които също имат подизпълнители, не е работа на държавата\", каза той. Към момента нямаме индикации, че който и да е било от изпълнителите на \"Тракия\" няма да изпълни ангажиментите си по договор, категоричен беше строителният министър. \"Магистрала \"Тракия\" е един голям успех за България. Правителството и на \"Марица\" и на \"Струма\" и на всички ще прави това, което прави и на \"Тракия\" - коректен възложител, който плаща навреме и спазва договорите\", каза още той.


Запитан за пореден път за кандидатурата на ГЕРБ за президент. \"Искам да кажа, че самият аз като министър дълбоко вярвам, че един министър не полага асфалт и не трябва да обяснява до най-малката подробност. Един министър не трябва да бъде питан какво трябва да стане утре, а какво ще се случи след 5 години. От тази гледна точка през последните 2 години аз това съм правил\", заяви той. \"Аз съм един от доказалите се в България и чужбина мениджъри. Работата на хората като мен винаги е била да имат дългосрочни цели и да контролират изпълнението, за да се постигат конкретни резултати\", добави той. /БГНЕС