Рибите от този вид обаче са все още безопасни за консумация...

Ниски нива на радиация от японската АЕЦ "Фукушима-1" са регистрирани при няколко червени риби тон, уловени край Калифорния. Съобщението бе направено от изследователи в Станфордския университет. Учените обаче подчертават, че рибите от този вид са все още безопасни за консумация.

Откритието показва, че червената риба тон пренася през Тихия океан радиоактивни съединения по-бързо от вятъра и водата. Учените от Станфордския университет са открили малки количества от два радиоактивни изотопа на цезия - цезий-134 и цезий-137 - при 15 риби, уловени близо до Сан Диего през август 2011 година. Това е около четири месеца, след като веществата са попаднали във водите на източното японско крайбрежие.

Едва месец по-късно, вятърът и водните течения отнасят останки от авариралата АЕЦ във водите на Аляска и северозападното тихоокеанско крайбрежие на САЩ.

Учените обаче успокояват, че количеството радиоактивен цезий в рибата обаче не е опасно за хората при консумация. Червената риба тон е една от най-бързо плуващите риби в океана и се смята за деликатес в първокласните ресторанти из целия свят.

В началото на тази година огромен екземпляр от този вид риба беше продаден на пазар в Токио за рекордните 565 000 евро.