Клиентите се оплакват най-много от забавяне на доставките

Все повече хора пазаруват онлайн, показват последни изследвания. Оказва се обаче, че интернет пазарът крие много опасности за клиентите. Само за две години регистрираните жалби са над 30 хиляди, отчитат от Европейския потребителски център. Най-честите измами са с продажбата на коли втора ръка и фалшиви продукти.

Основният проблем, с който се сблъскват българските и европейски потребители е липсата на информация за онлайн търговците като адреса и имената им. Най-голям е процентът на хората, които се оплакват от забавянето на доставките. 30% от жалбите са за сгрешена поръчка или пък продукт с дефекти. Не липсват недоволства и спрямо цените на стоките или услугите, които в последствие се променят заради неоповестени такси.

Много от търговците не информирали потребителите, че след получаване на покупката, могат да я върнат в срок от 7 работни дни, ако не са доволни от нея.

Оказва се, че не са малко случаите, в които българските онлайн клиенти са дискриминирани – отказва им се доставка на стоката, защото живеят в България или защото използват българска кредитна карта.    

В същото време с най-много жалби са страните, в които онлайн пазарът е силно развит - Германия, Великобритания и Франция. Често потребителите се оказват излъгани след поръчката на фалшиви стоки, представени като маркови. Не са малко и злоупотребите при онлайн продажбата на автомобили втора ръка.  

Как да разпознаваме безопасните сайтове и кой е най-безопасният начин за плащане – гледайте във видеото.

Репортер: Мария Димитрова