Цените на винетките остават същите и през новата година

Винетните стикери за следващата година ще бъдат с нов дизайн и по-добра защита срещу фалшификация. Те ще бъдат официално представени в Агенция „Пътна инфраструктура” дни преди да бъдат пуснати в продажба.

Цените на винетките остават същите и през новата година. Годишният стикер за лека кола отново ще струва 67 лева, а най-скъпо ще се плаща за тежкотоварен камион – 1 300 лева.

По-евтино ще се продават седмичните и месечните за камиони. Промяната е в резултат на евродирективи, които ще влязат в сила от октомври 2013 година.

Тепърва предстои да се отворят и ценовите оферти за въвеждане на електронното събиране на пътни такси. Те ще заменят винетките, но само за товарните камиони, които след 2015 година ще плащат за изминато разстояние, а не за време, както сега.

 

Още от утре търговските обекти започват да зареждат новите стикери.  


Само от началото на годината над 600 шофьори са хванати с фалшиви винетки. За да се сложи край на злоупотребите, от догодина стикерите ще са с по-добра защита. Две холограми ще пазят винетките от подправяне.


Лазар Лазаров от Агенция „Пътна инфраструктура” обясни, че едната, по-обемна, 3-D холограма в зелен цвят с изобразена буква А, а другата – метална, сребърна и разположена върху свитък с изписани букви.


Холограмите ще се разрушават при отлепването на стикера от стъклото. Така шофьорите няма да могат да местят една и съща винетка от автомобил на автомобил.


Стикерите пък ще се печатат на синтетична хартия, което ще прави още по-трудно отлепянето им от предното стъкло. За първи път върху винетките за еко камионите ще има изобразен зелен лист.


Новите винетни стикери ще могат да се купят още от 20 декември от големите търговски вериги, бензиностанциите и офисите на „Български пощи”.


От винетки в държавния бюджет през последните месеци са влезли около 200 милиона лева. Въпреки че не стигат за ремонти на пътища, цените на стикерите остават същите като през тази година.


Очаква се през следващите пет години винетките при камионите да бъдат изместени от тол такси. Тогава шофьорите ще плащат не за време, а за изминати километри. Едва тогава може приходите от пътни такси значително да скочат.


Повече по темата може да гледате във видеото.


Репортер: Георги Георгиев