„Товарни превози” дължат над 20 милиона лева на „Пътнически превози”, пише още в доклада

Влаковите композиции, с които БДЖ превозва пътниците, са морално и физически остарели. Това е установила проверка на Сметната палата. Според заключенията някои вагони били толкова стари, че отдавна не се произвеждали резервни части за тях. 


Според доклада на Сметната палата старите вагони на БДЖ не отговарят на стандартите за качество на пътнически превоз. 42 на сто от общия вагонен парк е произведен през 80-е години, което затруднява ремонтните дейности и така се намалява броят на локомотивите и мотрисните влакове, годни за експлоатация.

 

Средната възраст на подвижния състав на пътническите вагони е 25-27 години
- Георги Иванов - управител на БДЖ "Пътнически превози"

"Средната възраст на подвижния състав на пътническите вагони е 25-27 години, на локомотивите е 30, като има една серия над 40 години, но те постепенно се спират от експлоатация. Абсолютно са безопасни вагоните за движение на пътниците", заяви управителят на БДЖ "Пътнически превози" - Георги Иванов. 


Докладът констатира още, че „Товарни превози” дължат над 20 милиона лева на „Пътнически превози”,  което пък създава финансови затруднения на дружеството. 


Управителят на „Пътнически превози” обясни, че в момента докладът на Сметната палата се анализира и предстои да бъдат изпълнени всички указани мерки. 


Голяма част от пътниците коментират, че виждат промяна в условията вътре във влаковете, но определено са далеч от европейските стандарти.


От железниците пък коментираха, че разработват нова технология за почистване, което ще направи вагоните по-приветливи за пътниците.