Вече са започнали тренировки за подготвяне на летището за зимния сезон
Броят на излитанията трябва да бъде равен на броя на кацанията. Това е най-честото пожелание между пилотите. Това обаче зависи не само от техните умения, но и от условията, които гарантират летищата за безопасно излитане и приземяване.
Снощи в новините ви показахме част от тях - проверка на спирачния ефект, системи за прогонване на птици, ежедневен оглед на пистата.
За ориентация на самолетите тук е изградена сложна система от светлини. Или близо 2900 осветителни тела, които помагат на пилотите да кацнат на пистата. Това са само част от мерките за безопасност на полетите.
Друга важна част е и ел ес системата за инструментално кацане. Тя е много важна и води самолетите от въздуха до кацането и помага на пилотите особено при намалена видимост. Малко летища в Европа притежават тази скъпа навигация. С наближаването на зимата расте и рискът от затваряне на летището.
„Най-важното е да се вземат предварителни мерки, особено при снеговалеж, за да се предотврати заледяване на пистата, защото след нейното заледяване много трудно вече се почиства. Отнема много време и означава, че ще има много анулирани полети", разказа Ростислав Бъчваров.
При заледяване обработката с химически вещества е задължителна. Преди всяко излитане на самолет в зимни условия се извършва и процедурата по антиобледеняване.
Вече са започнали тренировки за подготвяне на Летище "София" за зимния сезон.
Правят се редовни проверки спазват ли се правилата за безопасност. Така при евентуален инцидент веднага става ясно имало ли е пропуски.
"Всеки един оглед на перона, на пистата, на рульожките се описва в специален дневник, който се съхранява години след това", сподели Бъчваров.
Докато снимахме нощното осветление на пистата станахме свидетели на неуспешния опит на самолет да кацне от първия път. Вторият заход на самолета премина гладко.
Така, независимо от перфектните условия, които предлага летището, в ръцете на пилотите остава най-голямата отговорност за безопасността на пътниците.