Според Драганов законът трябва да пази туристите от некоректни туроператори
Да изпратиш детето си на екскурзия в Испания - уж добра идея, която обаче донесе толкова тревоги на ученици от Търговско-банковата гимназия и техните родители. Парите, платени предварително от родителите, някак не стигат до испансикя хотел, следва блокиране на картите от стаите на децата и местене в нещо, което казаха, че приличало на бежански лагер.
В крайна сметка за една от нощувките са платили от фирмата-превозвач. Така твърдят децата и техните семейства. След това започна едно плащане и превеждане на пари ден за ден.
Комисията за защита на потребителите започна проверка на фирмата-организатор „Гъливер Травел”.
В крайна сметка оставащите до края на пътуването нощувки на децата и техните учители са платени.
В ефира на предаването „Събуди се” за злополучни екскурзии в Гърция и Италия разказаха и други потърпевши – от Стара Загора и Никопол. На всички тях управителят на „Гъливер Травел” Ирена Стоянова обещала да изплати обезщетения, но вече година по сметките им не е постъпил нито лев от агенцията.
В студиото на „Събуди се” Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма обясни, че в случай на изпадане на туроператор в несъстоятелност по време на екскурзия в чужбина, туристът е длъжен сам да покрие разходите си. Според закона потърпевшият може впоследствие да получи парите си обратно единствено от застрахователя.
„Българският турист е оня тъпак, който трябва да страда от неуредиците в туризма”, коментира Драганов.
Той поясни, че е необходимо и у нас да започне да се прилага директивата на Европейския съюз, която предвижда излъгани или пострадали туристи да получават обезщетения от специален гаранционен фонд.
Цялата дискусия по темата, както и историите на излъганите от „Гъливер Травъл” гледайте във видеоматериалите.
Репортер: Юлияна Цанева