Още се уточняват детайлите какъв да е проектът
Пътният възел Кочериново е най-често използваното трасе от София за Рилския манастир и от Благоевград за столицата. През последната седмица там инцидентите са през ден.
За да спре броенето на щети и жертви, държавата обмисля промени точно в този участък, който преди по-малко от година ремонтира. Кръговото движение е един от вариантите. Още се уточняват детайлите какъв да е проектът, за да се избегне левият завой и пресичането на главния път Е79 преди Благоевград.
За проекти, строителство и ремонт на пътища държавата ще ползва парите от новата система за ТОЛ таксите и електронните винетки. Най-вероятно от 2018-та. От особен контрол, уточни регионалният министър, имат нужда шофьорите, които минават за малко през България. Именно те, според Лиляна Павлова, масово не залепят винетки на предното стъкло.
„В голямата си степен те ги имат, но не са изцяло залепени, или са сложени с фолио, за да могат да бъдат местени от кола на кола”, коментира регионалният министър. Някои шофьори прибирали винетките в жабката, а други били непродупчени. Затова с промени в закона ще се засилят санкциите. Идеята - докато не си плати глобата водачът да не може да излезе от страната.
Цената на тол таксите за товарните автомобили, когато системата заработи, ще зависи от теглото на ТИР-а, изминатите километри и вида на пътя, по който се пътува. Държавата се надява със събраните пари да убеди шофьорите, че работи за тях. А докато се измисли какво да направи в Кочериново, шофьорите пресичат с молитви.
Репортери: Велина Сашева и Екатерина Николова