Според учените той може да работи в открития Космос

Американски проектанти от Центъра за космически полети „Джонсън” в град Хюстън създадоха експериментален образец на електромагнитен двигател, който може да работи в открития Космос, съобщи сп. „Нешънъл джиографик”, цитиран от БГНЕС. 

Учените смятат, че с такъв двигател полетите на космически кораби ще стават „без да се използва никакво гориво”.

Конструкторите посочват, че електромагнитният двигател, наричан ЕМ-драйв, превръща електрическата енергия в тяга чрез ефекта на отразяване на микровълните в затворено пространство.

„Теоретично такъв лек двигател може да направи възможен полет на кораб до Марс само за 70 дни”, пише „Нешънъл джиографик”.

Проблемът е в това, посочва изданието, че ЕМ-драйв изглежда нарушава законите на класическата физика, включително и третия закон на Нютон, според който силата на действието е равна на силата на противодействието. 

„Нешънъл джиографик” подчертава, че дори и двигателят да работи по начина, по който създателите му твърдят, че го прави, учените така и не могат да обяснят как точно се случва това.

Предишните научни съобщения за разработка на двигателя бяха посрещнати скептично в научните среди, а някои специалисти дари ги нарекоха „лъженаука”. 

Днес обаче прототипът вече е проучен от независими експерти. Те прикрепили двигателя за махало, пускали го действие и замервали движенията на махалото. Установено е, че Ем-драйв може да произвежда 1,2 милинютона тяга на киловат електроенергия. Това е значително повече от това, което дава „слънчевият платноход”, който произвежда тяга от 3,33 до 6,67 микронютона на киловат. 

Идеята за създаване на ЕМ-драйв е лансирана от британския учен Роджър Шойър преди около 20 години. Днешният прототип гарантира тяга в резултат на отражението на микровълновото излъчване от стената на конусовидна камера. 

„При съприкосновението със стените на конуса се генерира тяга, макар че от камерата не изтича вещество. По това Ем-драйв се различава от йонния двигател, монтиран на някои устройства на НАСА: там тягата се получава при йонизация на работното вещество, обикновено газ ксенон, и изхвърлянето на поток от частици от двигателя”, синтезира процеса „Нешънъл джиографик”. 

Ако Ем-драйв премине успешно новите тестове, в бъдещите космически кораби няма да има нужда от сегашните тонове гориво. 

 

Редактор: