В някои случаи това се оказва важно изискване, за да получиш работата

Транспортни фирми принуждават свои шофьори да правят нарушения като манипулират тахографа или шофират без почивка. В някои случаи това се оказва важно изискване, за да получиш работата. Кандидат за назначаване за шофьор се яви на интервюта за работа.

Един загинал и един тежко ранен при верижна катастрофа (ВИДЕО+СНИМКИ)

Поставяме опитен шофьор в ролята на кандидат за работа и влизаме в една от стотиците фирми, които търсят персонал. Един от първите “уроци” от началника на гаража е къде се слага и как работи магнитът, с който се манипулира тахографа на камиона. Той следи с каква скорост карат шофьорите и кога почиват. След като се сложи магнита камионът се движи, а тахографът всъщност отчита почивка.

Второ интервю за работа. Пред скритата камера шефът обяснява как и къде се монтират  устройствата.

ТИР удари автобус в Бургас (ВИДЕО)

След като подаваме сигнали в Автомобилна администрация, тръгваме с тях на проверка. На "Дунав мост 2" само за час хващаме шест камиона с манипулирани тахографи.

Проблемът не засяга само български фирми. Най-тежкият случай, с който се сблъскваме при проверката, е на шофьор на турски тир. Той кара вече 15-ти ден без почти никаква почивка.

От разпечатки на тахографа става ясно, че има денонощия, в които е спирал едва за по 30 минути почивка.

Две катастрофи на АМ „Хемус” (ВИДЕО+СНИМКИ)

Деянието обаче не е криминално, а се наказва с глоба от 1500 лева.

Това е практика не само в България. А резултатът го виждаме често по пътищата - преуморени шофьори на камиони, заспали на волана, предизвикват тежки катастрофи. Понякога, завършващи фатално.

Вторият шофьор в камиона от катастрофата край Микре: Беше ужас!

В КАТ няма точна статистика какъв процент от катастрофите се дължат на такива причини. Но можем да си представим какви са реакциите на един шофьор, който не е почивал от 15 дни и се движи по улиците, по които и всички ние.

Цялото разследване гледайте във вдеото.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.