Плавателният съд пренасяше 136 000 тона петрол на борда

Потъващият ирански танкер край бреговете на Китай може да нанесе големи щети на живота в морето, предупредиха еколози. Медиите съобщават, че петролният разлив вече се е разпрострял на 100 кв. километра.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК

Танкерът „Санчи” със 136 000 тона лек петрол на борда, започна да потъва, след като на борда избухна сериозен пожар, изпращащ към небето гъст дим, припомня БГНЕС. Инцидентът стана на един километър от брега навътре в Източно китайско море.

СЛЕД СБЛЪСЪК: Петролен танкер се взриви и потъна (ВИДЕО)

Телата на само трима от 32-членния екипаж са открити, откакто танкерът се сблъска с „CF Crystal”, регистриран в Хонконг. Сблъсъкът стана на 6 януари, в резултат на което избухна пожар, който китайските спасителни кораби се борят да угасят.

Иранските власти заявиха, че няма надежда за намиране на оцелели сред екипажа от 30 иранци и двама бангладешци, предизвиквайки скръб и гняв сред семействата на моряците в Техеран.

ОПАСНОСТ ОТ ЕКОКАТАСТРОФА: Петролен танкер може да се взриви (ВИДЕО+СНИМКИ)

„Нефтени разливи от кораба все още горят", съобщи в понеделник китайското министерство на транспорта.

Кораб и петролен танкер се сблъскаха край бреговете на Китай (ВИДЕО)

Консултантът по петролни разливи Ричард Стейнър заяви пред медии, че това е „най-големият единичен разлив на петролен кондензат в историята”.

„Като се има предвид лошото състояние на корпуса на кораба след седмица с експлозии и пожари, моето предположение е, че нито едно от товарните помещения, нито горивните отделения остават непокътнати и по този начин целият кондензат и гориво са изтекли", каза Щайнер пред АФП. Дори ако само 20% от товара на плавателния съд е изтекъл в морето, той все пак ще бъде количество, равностойна на катастрофалния теч на петрол от „Ексон Валдес” през 1989 г. край Аляска”, каза той.

„Не знам каквито и да било такива разливи в морска среда, по-големи от 1000 тона, и повечето за които знаем, са били по-малко от един тон", каза той.

Най-голямата миграция на морски видове от 6 години насам

Според специалисти потъването на танкера преди по-голямо количество от петрола да изгори ще бъде по-лошият вариант, тъй като кондензираният петрол е различен от другите видове петрол и е отровен за живота в морето.

За разлика от суровия петрол, кондензатът не образува традиционния слой на морската повърхност, когато има разлив. Вместо това генерира токсична подводна струя от въглеводороди, невидима от морската повърхност.

Китовете, морските птици, рибите и планктонът в контакт с тези въглеводороди в Източно Китайско море или ще умрат бързо, или ще развият „смъртоносни наранявания" като физиологично увреждане, репродуктивна недостатъчност и хронични заболявания.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.