В чия полза са готвените промени - на шофьорите или са лобистки?
Законът за движението по пътищата, строителството на магистрали, както и пътните строежи и ремонти доведоха до спорове и скандали между управляващи и опозиция. Защо магистралите ни са най-евтини в Европа?
Добре ли е за нас, ако магистралите ни са ни най-евтините в Европа?
Регионалният министър Нанков влезе в спор с депутата от БСП Таско Ерменков, уверявайки, че цената не е била за сметка на качеството. В студиото на „Здравей, България” вчера бившият шеф на КАТ обвини властта, че готви лобистки закон за движението по пътищата.
Комисар Бойко Рановски, началник на Пътна полиция, Светослав Глосов, член на УП на АПИ и Дамян Войновски, зам.-директор на „Автомобилна администрация” коментираха казуса.
„Цената на една магистрала зависи от теренните условия, при които се изгражда. Магистрала "Игнатия" минава през много сложен терен. В България магистралите са с най-ниска цена в ЕС, но това не е за сметка на качеството”, заяви Светослав Глосов от АПИ.
Задължителни вериги за сняг за всички автомобили през зимата
„Аз искам да спомена нещо друго, което беше изтъкнато в ЕП. Там беше посочен като пример АМ „Тракия” като един от най-добрите проекти, изпълнени с европейски пари. Всички тези проблеми са в участъците на магистралите, които са строени преди 30-40 години”, каза той.
Той коментира и казусът с разкопките, открити по трасето на АМ „Струма”.
„Очакваме специалисти да кажат своето мнение относно разкопките, които се намериха дали ще бъдат преместени част от откритите неща. Има различни варианти. Какъвто и да е вариантът, това ще забави строежа на магистралата”, поясни Глосов.
Инж. Ишев: Ремонтите по пътищата са изключително закъснели
Колко ще ни струват веригите, ако се наложи да ги слагаме на автомобилите си? Много шофьори, особено в София твърдят, че не искат да слагат зимни вериги, защото нямат намерение да минават през подобни участъци. Защо се налага тази промяна и лобистка ли е тя?
„Действащият в момента Закон за движение по пътищата определя много широк кръг от обществени отношения. Това, че трябва да има нов закон, се говори вече от 4-5 години. През тези години този закон така и не се случи. През миналата година по разпореждане на ръководството, трите водещи министерства, беше създадена една група от експерти подготвиха три законопроекта – единият е Законът за движението по пътищата и допълнително два законопроекта за превозните средства и водачите. Целта на новия Закон за движение по пътищата е да регламентира ясни отношения и правила за движение, които да касаят всички участници в движението”, каза комисар Рановски.
ЖЕГА В ПАРЛАМЕНТА: БСП и министър Нанков се скараха за магистралите
„Това не е закон, който от утре влиза в сила и започва да действа. Всички виждаме през зимата при обилните снеговалежи какво се случва по пътищата на България. Има много недобросъвестни водачи, които закъсват на участъци от републиканската пътна мрежа и блокират цялото движение, цялата страна с тяхното поведение. С неподготвените автомобили. В момента има дискусия, това не е краен вариант на проекта. Той ще бъде дискутиран. Всичко, което има широк отзвук и забележки към текстове от закона, ще бъде прецизирано и коригирано”, заяви началникът на Пътна полиция.
Зам.-изпълнителният директор на „Автомобилна администрация” Дамян Войновски коментира обвиненията, че няма забрана за движение с летни гуми през зимата.
Нанков: Реалистично е през 2024 г. да имаме завършена АМ "Хемус"
„Законът за движение по пътищата обхваща всички превозни средства, не само тези, които са регистрирани в България. Много по-лесно може да се регулира, ако задължим водачите да са оборудвани с вериги, защото има различни видове – течни, платнени, метални. Много по-лесно те могат да си закупят вериги, когато е необходимо, отколкото на влизане в България да сменят със зимни гуми”, заяви той.
„Ако нямаш възможност да поддържаш автомобила и да се грижиш за безопасността на движението с този автомобил, по-добре той да не се използва. Стар автомобил, който задръства магистралата, задръства цялата държава”, добави Войновски.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.