Няколкостотин шофьори и 10 камиона се включиха в демонстрацията
Комисията по транспорт в ЕП се съобрази с част от поискания от България компромисен вариант за пакета „Мобилност”. Това стана ясно, докато българските превозвачи протестираха на площад „Люксембург“ в Брюксел. Нито един от трите доклада по пакета няма да влезе в пленарна зала, обяви транспортният ни министър Росен Желязков. Това означава, че приемането на мерките, срещу които недоволстват превозвачите, се отлага.
"Заедно с вашата категорична подкрепа и справедливи искания два от докладите по пакета "Макрон" за командироването на шофьорите и за почивките в кабината не са приети, а третият доклад - за връщането на камиона на всеки 4 седмици, беше утвърден от транспортната комисия. Но решението й противоречи на това на Съвета на министрите. Към момента, заради създалата се ситуация, която е безпрецедентна, трите доклада няма да влязат в пленарна зала", обясни Желязков, цитиран от "24 часа".
Евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков приветства множеството с думите: "Вие извоювахте тази победа, вие ни помогнахте".
"Няма да приемем и да допуснем огромни сектори от българската икономика да бъдат откъснати", заяви лидерът на ПЕС Сергей Станишев.
Няколкостотин шофьори и 10 камиона се включиха в демонстрацията в белгийската столица. Машините бяха паркирани недалеч от евроинституциите. От бранша настояват предложените промени, засягащи командировките на шофьорите, връщането до страната на всеки четири седмици и нощните им почивки, да не бъдат приети, защото според тях това ще доведе до масови фалити на български превозвачи.
Желязков: Протестът на превозвачите в Брюксел не е израз на евроскептицизъм„
"Този пакет радикално погазва принципите на ЕС за функционирането на свободния пазар, конкурентоспособността, правата за достъп, свободното движение на хора. Докладчиците по тези антиевропейски досиета трябва да се срамуват от основателите на Съюза”, заяви желязков в ефира на NOVA часове преди началото на протеста.
Представяйки Пакета за мобилност Комисията декларира, че неговата основна цел е фундаментална модернизация на европейския транспорт, която да помогне на сектора да остане конкурентоспособен в социално справедлив преход към чиста енергия и дигитализация.
„Нашето мнение е, че трябва да се спре с този двоен стандарт и с изкуствените правила, които се налагат на нашия бранш”, заяви собственикът на транспортна фирма Димитър Рашков.
Български превозвачи се събират на протест пред сградата на ЕК „Червената линия, която не може да бъде премината, е безумното задължение да се връщат машините и шофьорите в България. Това са свободни хора. Откъде накъде ще карат един човек на всеки 4 седмици да си бъде вкъщи. Това си е принуждаване. Западните държави се опитват да фалират бизнеса и да превърнат хиляди български семейства в емигранти”, заяви евродепутатът Ангел Джамбазки.
Още по темата гледайте във видеоматериалите.
Кореспондент: Антоанета Николова
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.