Проблемите започнали от първия ден

4-дневна екскурзия до Италия се оказа 5-дневно ходене по мъките. Около 50 туристи от България тръгнали да се забавляват на карнавала във Венеция, на финала обаче играли хоро на паркинг пред автобуса, който дори не могъл да запали.

На 21 февруари, 50 туристи тръгват с намерение да се забавляват на карнавала във Венеция. Не подозират, че ще получат бонус – да играят хоро пред автобуса им, който е заключен и не може да запали.

Проблемите започнали от първия ден. „Беше или адски студено или адски топло, хората отзад умираха от жега, ние бяхме по средата и духаше адски, трябваше да си слагам яке за да не ми отвее краката”, казва Георги Иванов.

„На магистралата в Хърватска, по време на движението на автобуса, той изгасна от само себе си. Шофьорът отби в дясно на пътя и ние слязохме. Започна да поправя автобуса, отне ни около 30/40 минути”, коментира Йоана Серафимова.

КАТ НЯМА ДА СПИРАТ КАМИОНИТЕ В ПРАЗНИЧНИ И ПОЧИВНИ ДНИ: Как ще накарат превозвачите да спазват забраната?

Ремонтите продължили и на втория ден.  „На сутринта в Загреб пак се виждаше, че те продължават да поправят автобуса. Явно са знаели от самото начало, че има проблем с този автобус, но въпреки това са тръгнали”, казва още Серафимова.

Докато в деня, в който трябвало да тръгнат за България, автобусът изобщо не запалил. „Отделно ние не можехме да влезем в автобуса 3 часа и на минусовите температури, защото не беше безопасно да се влиза вътре”, коментира Виолета Тотева.

„В агенцията на спешния телефон те ни казаха, че до 10 минути ще ни върнат обаждане, на нас не ни върнаха”, казва още Йоана Серафимова. Тя била с двете си деца на 10 и на 13 години. Благодарна е, че имало друг български автобус на екскурзия там.  „Хората ме поканиха да вляза вътре да се стоплят децата”, казва още тя.

Те тръгнали за България с другия автобус. Останалите обаче останали навън. „Беше ни обещано след  1 час мръзнене, че ще дойде италиански автобус, който ще ни откара обратно. Но след 3 часа чакане ни бе съобщено, че са ни намерили хотел”, разказва Виолета Тотева. „После казаха трябва да отидем сами, с градски транспорт. Което е на 20 километра”, коментира Георги Иванов.

Хотелът и билетите за градския транспорт поели от туроператорската  фирма, с която пътували. А  автобус за България трябвало да дойде в 9 часа сутринта. „Но такъв автобус така и не пристигаше, в 9 трябваше да освободим стаите и тръгнахме да обикаляме безцелно градчето. Беше първо за 10, после 11, 13. Никакво обяснение, ходете, пийте си кафенце, правете си каквото искате. Изцяло на наши разноски беше закуска, обяд, престой, стоене на улицата. Най-накрая, в 4 дойде нещо което ни събра”, коментира още Виолета Тотева.

Българите са пътували най-много в страната през четвъртото тримесечие на 2018 г.

Причина за чакането - от фирмата решили да пратят автобус от България. След 24 часа закъснение посрещаме екскурзиантите. „Не са оставяни хората да бедстват сами, без да се погрижи някой”, коментира екскурзоводът Весела Паскалева.

От туропраторката фирма, организирала екскурзията – „България Травъл” отказаха да застанат пред камерата на NOVA,но изпратиха писмено становище. В него заявяват, че повредата на автобуса се появила по време на пътуването.  А автобусът е преминал технически преглед. От фирмата отговорили на всички обаждания. Ще бъде предложена и компенсация.

„Действително веднага след като получихме сигнала от NOVA, Министерство на туризма проучи случая. Това е наше задължение по Закона за туризма. Ние установихме, че туроператорът е вписан в Националния туристически регистър като туристически агент от 2005г. и туроператор от 2009г. Т.е. той отговаря на необходимите законови условия да работи. Има и задължителната туроператорска застраховка”, коментира заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева.

По думите й туристи, изпаднали  подобна ситуация могат по всяко време да се възползват от „горещия телефон”  на Министерството на туризма и да съобщят за нередности.

„Министерството на туризма има процедура, по която бързо да проучи конкретния случай и да се опита да помогне максимално бързо на туристите, които се намират в трудна ситуация. След това бихме могли да сезираме КЗП”, обясни още Георгиева и призова туристите да четат много внимателно договорите, които подписват.

Георгиева увери, че за конкретния случай ще бъде подаден сигнал към КЗП.

„Въпросът в случая е до колко можеше тази ситуация и това закъснение да се избегне. Това зависи от договорката на транспортната фирма с италиански превозвачи, които първо трябваше да превозят туристите до най-близкия хотел, докато туристите чакат българския автобус да дойде и да си ги прибере”, коментира Димитър Попов - член на УС на АБТТА.

Още по темата гледайте във видеото!

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.