Снимка: БГНЕС
Това обявиха от ресорното министерство
Закъснения на влаковете, недобре управлявани договори за превоз на товари и изключително лошо състояние на мотрисите в БДЖ. Това е констатирал заместник-транспортният министър Красимир Папукчийски. По думите му дружеството е в окаяно състояние.
Само от началото на тази година у нас са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, сочат данните на Министерството на транспорта. „Това са повече от 12 дни на територията на България не са се движили влакове. Ежедневно генерираното закъснение на този график е със 1000-1800 минути среднодневно”, обясни зам.-министърът на транспорта в служебния кабинет.
Зам.-министърът на транспорта: Една година след доставянето на нови локомотиви, 7 са извън строя
Вагоните са неподдържани и с изключително лоша хигиена, сочат още данните от доклада. Затова е дадена спешна задача на ръководството на БДЖ за ремонтиране на локомотиви и вагони.
Положението в „Товарни превози” също е трагично от гледна точка състояние на вагони и мотриси, отчете Красимир Папукчийски. В същото време просрочените и несъбрани вземания на дружеството са за 23 млн. лв. „Наблюдаваме и голям отлив на товародатели по причината, че не се обезпечават навременно с вагони и локомотиви, съответно се нарушават сроковете на доставка. И води до преориентиране на пазара на товарни превози”, алармира ресорният зам.-министър.
„БДЖ - Товарни превози“ започва разговори със Световната банка
Основна причина за тежкото състояние на дружеството заместник-министър Папукчийски вижда в лошото управление на сключените договори. Контрактите или не се изпълняват поради липса на ресурс, или заради неремонтиран подвижен състав. Така, например, седем мотриси "Сименс" вече са спрени от движение поради липса на контрол за ремонтирането им.
От компанията засега не коментират констатациите в доклада. Не открихме и някого от предишното ръководство на БДЖ.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.