Системата има нужда от специалисти, за да отговори на нуждата на всички ученици, които се нуждаят от допълнителни грижи

Броят на децата със специални потребности се увеличава всяка година, твърдят учители. Системата има нужда от специалисти, за да отговори на нуждата на всички ученици, които се нуждаят от допълнителни грижи.

„Още през 2021 г. направихме наръчници за адаптирано учебно съдържание. Всеки учебен предмет има такова ръководство, което е публикувано на сайта на МОН”, обясни Калоян Дамянов, директор на регионален център за приобщаващо образование, София.

Омбудсманът: Близо 30 000 деца със специални потребности чакат адекватна подкрепа от държавата

Проведено е и обучение за прилагане на този тип ръководства. Адриан Николов, директор на 6-о основно училище „Граф. Н. П. Игнатиев”, обясни, че в класовете, в които има деца със СОП, процесът е по-интензивен.

Повече гледайте във видеото.

Редактор: Вероника Димитрова