Депутатът коментира системата за ранно оповестяване, доклада на ЕК, проекта за тунела под Шипка и предложените от ПП-ДБ законопроекти

Когато изготвяхме декларацията, се водехме от това, че когато правиш едно и също нещо, при едни и същи условия, резултатът няма как да бъде различен. Последните три години се опитваме да направим правителство, в което принципите, а не лицата, събрали политическите сили, да бъдат реализирани. Затова направихме тази стъпка. Това каза депутатът от ПП-ДБ Людмила Илиева в „Денят на живо“ по NOVA NEWS.

„Европейската комисия даде ясна оценка за това, че усилията, които направихме, за промяна в Конституцията, са стъпка в правилната посока. Да, недостатъчна, но ми омръзна моята държава да бъде под зоркия, критичен поглед на ЕК. И ми омръзна, не защото не е необходим такъв контрол, а защото нищо не се предприема“, каза още тя.

Илиева изрази надежда, че Конституционният съд няма да отхвърли промените в Конституцията. Депутатът каза, че ако КС отмени промените, то се връщаме към предходното положение.

Изключените от ДПС: Правителството действа в полза на Пеевски. Кабинетът: Не участваме във вътрешнопартийни въпроси

Политикът коментира и Закона за доброволчеството. Илиева каза, че той е изключително важен, а целта е да се осмисли дали настоящите предложения могат да облекчат работата на доброволците.

Депутатът каза, че внасят и Закон за личния фалит, който е важен за хората.

Според нея Народното събрание трябва да работи до средата на август. Тя допълни, че важно е не само докога ще работи парламентът, но и какво ще произлезе от това.

Илиева коментира и системата за ранно оповестяване, която не се включи по време на пожарите във Воден. „Това, което стана ясно, е, че няма достатъчна прецизност при изготвянето на подзаконовите нормативни актове на МВР“, каза тя.

На въпроса дали ще има тунел под Шипка, Илиева отговори: „Оказа се, че това е един регионален проект. Няма нормален такъв, който да осигурява скоростно придвижване на трафика. Предвижда се една тръба с една лента за посока на движение.“Тя зададе и въпроса за липсващата пътна връзка между Северна и Южна България. „Защо не се проектира и построи магистралата Русе – Свиленград, а ще се налеят толкова пари в един локален проект. Аз също бях изненадана, че това е оценката за тунела под Шипка", допълни Илиева.

Целия разговор гледайте във видеото.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase.