"Някои от добре поддържаните стари коли минават без проблем", заяви председателят на СБА инж. Емил Панчев

Много автомобили не могат да преминат задължителния годишен преглед за техническа изправност. Проблемът за това не е в новите правила, а в автоматизация на самия процес. Това е причината бензинови автомобили да не покриват необходимите критерии. Служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков предлага вредните емисии изгорени газове да не бъдат класифицирани като опасни. Вече се работи и по идеята неиздържалите проверката да имат повече време да отстранят проблемите. Как тези промени се приемат от шофьорите и какво мислят по въпроса от Съюза на българските автомобилисти?  Темата в „Интервюто в Новините на NOVA”  коментира председателят на Съюза инж. Емил Панчев.

"Всички знаем, че в България автомобилите на над 15 години са повече от 70%. Над 30 на сто са колите, които са на над 20 години. Това е доста тревожна цифра. Истината обаче е, че някои от добре поддържаните стари автомобили, минават без проблем на прегледа", подчера той. 

Хаосът с ГТП: Кога ще има решение на ситуацията?

И обясни технологията на ГТП. "Когато колите минават на преглед те се тестват с електронен уред - димомер или газомер. В ауспуха им се слага маркуч, откъдето да се получат резултатите. След 30 секунди резултатите, а именно колко са въглеродните окиси - се отчитат от червена или зелена светлина. Това показва, че резултатите са вече в ДАИ и -  или се признава, че прегледът е минал, или не е минал. Т.е. това не го определя пунктът, в който сте отишли с автомобила", категоричен в експертът. 

Целия разговор гледайте във видеото. 

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase

Редактор: Станимира Шикова