Снимка: iStock
Човешкото тяло може да издържи до 3 минути без кислород, преди да настъпи увреждане
Внезапният сърдечен арест е сред водещите причини за смърт в целия свят. Колко важни са „Първите три минути“- Commerzbank знае това.
Човешкото тяло може да издържи до 3 минути без кислород, преди да настъпи увреждане. Използването на дефибрилатор в първите три минути от инцидента увеличава шансовете за оцеляване с около 70%.
В Европа годишно от сърдечен арест загиват над 350 000 души. Внезапният сърдечен арест най-често се случва непредвидено и може да засегне хора от всички възрасти, пол, физическо и здравословно състояние.
Commerzbank непрекъснато проучва различни възможности за работа в полза на обществото.
Проектът на Александър Манушев и фондация „Първите три минути“ за осигуряване на дефибрилатори на обществени места с голям трафик привлече вниманието на Commerzbank и те решиха да участват активно.
„Отговорност е сред ценностите на Commerzbank и - като казвам отговорност - визирам отговорност към клиентите, към служителите и към обществото като цяло. Отговорността към обществото е дълбоко залегнала в нашата стратегия и ние държим да го подкрепяме по различни начини“, споделя Маркус Крьогер, CEO на Commerzbank в България.
Статистиката показва, че всяка година 1 на 1000 души става жертва на внезапен сърдечен арест. Често това се случва на обществени места.
Благодарение на Александър Манушев и Венелин Джонев, началник на метростанция „Сердика 2“, Commerzbank осигури дефибрилатор, който беше инсталиран на станцията. Манушев планира да организира обучение за персонала на станцията как да го използва.
„Желанието ни е да започнем дългосрочно сътрудничество и да допринесем за инсталирането на повече дефибрилатори“, отбелязва Крюгер.
В допълнение към осигуряването на животоспасяващото устройство, Commerzbank България планира да организира вътрешна информационна кампания съвместно с фондация „Първите три минути“ за ползите от инсталирането на такива устройства и как да ги използваме в случай на нужда. Тази кампания ще бъде споделена и с други офиси на компанията в Европа.
Снимки: Commerzbank
Знанията и уменията за оказване на първа помощ са фундаментални и необходими през целия ни живот. В неочакван момент от тях може да зависи здравето и животът на човек, скъп за нас или за някой друг. Затова, още от най-ранна възраст, после в училище и университета, а след това на работното място и наред с другите си занимания, човек трябва да преминава периодично обучение, припомнят от „Първите три минути“.
Клонът Commerzbank в София, който обслужва дигиталните нужди на банката и допринася за нейната дигитална трансформация, е наел над 700 души с различни ИТ профили. Само за 4 години компанията в България се превърна в предпочитан работодател, чиито ценности и мисия подкрепят стратегията за растеж.