Снимка: iStock
Намаляващата покупателна стойност на французите принуждава търговците да стартират с намаленията от рано
Във Франция от години „черният петък” се превръща в „черен ноември”. Намаляващата покупателна стойност на французите принуждава търговците да стартират с намаленията много преди официалната дата – 29 ноември. Разпродажби от -20 до -50 и дори -80% се правят още в края на октомври, но под различно име.
Самият „черен петък” не е особено популярен сред французите. Той навлиза в страната едва през 2010 година. Въпреки това една трета от френските граждани заявяват, че ще се възползват от промоциите в този период, за да купят необходимите коледни подаръци.
Черен петък: Потребителски съвети срещу измами и фалшификати
Дрехи, аксесоари, козметика и електроника – това са най-търсените категории продукти, тъй като намаленията при тях са най-големи. Популярни сайтове подготвят предварително потребителя към кои марки и артикули да се насочи, подсказвайки възможните изгодни цени. А „черният петък” и намаленията приключват с „кибер-понеделник” – първият от декември.
И все пак, местни асоциации за защита на потребителя предупреждават: Пазете се от измами и нереални намаления.
Лаптоп с 80% намаление не съществува – най-вероятно става дума за фалшив сайт. Уверете се, че няма допълнителни разходи за доставка или митнически такси, които да оскъпят значително вашата покупка. Безплатни сайтове във Франция предлагат проверка на цената на вашия артикул преди и след промоцията, за да се уверите дали предложената сделка е наистина добра.