Националната телефонна линия за деца е 116 111

Над 28 хиляди са обажданията за година на горещата телефонна линия за деца. Сигналите от децата са свързани със самота, затруднена комуникация с възрастните и връстниците. По-често подкрепа са търсили момчетата. 116111 е телефонът, на който всеки може да подаде сигнал или да потърси подкрепа за проблем, свързан с дете. За 2024-та проведените консултации по телефона са 12 хиляди, от тях 6248 са били с деца. В предаването „Социална мрежа” психологът и експерт в Държавната агенция за закрила на детето Георги Иванов представи кои са най-често подаваните сигнали. Той препоръча родителите да намират време за децата си. 

По-често момчета са звънели на Националната линия за деца 116 111
 

„Над 100% са се увеличили сигналите за деца в риск, каза Георги Иванов. „Ако за 2024-та година сме имали приблизително 29 хиляди обаждания, за 2023-та година те бяха към 26 хиляди. През 2023-та година те са 1190, 2024-та са 2452 сигнала”, заяви психологът и допълни, че най-много сигнали подават родителите или гражданите.
 
„В риск е дете, застрашено от агресия. То може да е станало жертва или свидетел на насилие”, каза Иванов. По думите му повечето хора, които подават сигнали, се представят, но когато съседи подават сигнали, те предпочитат да са анонимни. Според него е възможно само едно телефонно обаждане да бъде сполучлива подкрепа за родителите как да говорят с децата си.

Националната телефонна линия за деца 116 111. На този номер всеки може да подаде сигнал или да потърси подкрепа за проблем, свързан с дете.

Редактор: Весела Веселинова