Инициативата се основава на доброволно сътрудничество между МЗХ и търговските вериги

За пръв път у нас стартира инициатива „Великденска кошница”. Тя има за цел да осигури основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството, съобщиха от Министерството на земеделието и храните.

В кампанията, която продължава в периода от 11 до 19 април 2025 г., ще бъдат включени следните продукти:

→ Агнешко

→ Ярешко

→ Яйца

→ Великденски козунаци

→ Тематични сладкарски изделия за празника

Тази инициатива се предвижда да бъде осъществена чрез доброволно сътрудничество между министерството и търговските вериги и супермаркети.

При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците.

Снимка: iStock

„Великденската кошница” е доброволна ценова инициатива, а не законодателна, подчертават от ресорното ведомство.

Очакваните резултати за домакинствата са по-достъпни цени в период на увеличено търсене и разходи. За бизнеса - подобряване на имиджа и връзката с потребителите чрез социална отговорност. Превенция на спекулативни ценови скокове и поддържане на ценова стабилност са също сред целите на кампанията.

Министерството на земеделието и храните предлага идеята и при желание да се координира с големите вериги супермаркети у нас. Няма правно задължение за търговците да участват. Те се съгласяват доброволно да включат определени продукти в специален списък и да предложат или стабилни, или по-ниски цени на определени продукти.

Инициативата ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция, смятат от ресорното министерство.

В своя позиция от Сдружението за модерна търговия уточниха, че празничните промоции и предложения са традиционни за търговията на дребно в България. И допълват: „Всеки търговец съобразно асортимента си, ценовата си политика и приложимото законодателство планира и осъществява такива активности. СМТ не координира търговски политики на своите членове и не е адресат на това предложение”.

Каква е програма на Патриаршеската катедрала за празниците

Изпълнителният директор на Българската национална асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов заяви, че идеята на Земеделското министерство е трябвало да се появи поне преди месец. „Ако веригите магазини са готови, това значи, че имат уговорка с ведомството. И това ще заприлича на пиар акция“, посочи той в „Интервюто в Новините на NOVA“.

По думите му човек трябва да търси и да сравнява. „Разбира се, трябва да има организирано противодействие срещу маменето“, допълни Николов.

Редактор: Георги Генов