Снимка: iStock
Темата коментира Калоян Димитров
Помощта за деца със специални образователни потребности ще бъде съобразена с конкретните им нужди. Новият подход предвижда определяне на три нива – ниско, средно и високо - на подкрепа въз основа индивидуалните потребностите на децата и учениците. Всяко ниво на интензивност предвижда специфични допълнителни ресурси - учители, терапевти, материали и брой часове за подкрепа.
„Ниската подкрепа обхваща децата, които имат нужда от обща помощ, а интензивна подкрепа е за тези,които вече имат нужда от много повече специалисти и повече часове в рамките на общообразователното училище. Диференцирането на модела е в резултат на функционална оценка на екип от специалисти. То се провежда на три нива, след това училището получава различно финансиране според нивата и е задължено да осигури необходимия брой часове за подкрепа”, обясни директорът на Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование-София в ефира на „Социална мрежа” по NOVA NEWS.
Експертът обясни, че родителите са включени през целия процес и може да оспорват някои от оценките,а възражението води до следващо разглеждане на случая преди взимането на окончателно решение.
Хиляди деца със СОП остават без достъп до образование
Дамянов сподели, че от Министерството на образованието имат задача до края на август да направят оценка на всички деца, за да може до новата учебна година да е ясно кое дете с каква необходимост е.
„Не е достатъчен броя на ресурсните учители в училищата и наша цел е това да се промени. Професията е с кауза и е много удовлетворяваща в морален аспект. Сега се обсъжда ресурсния учител да работи с по-малко деца, а не с до 12, както е сега”, допълни той.
Директорът на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование предлага пространства за интензивна подкрепа –индивидуално помещение, в което се включва ерготерапевт, където ще има възможност да се работи с деца от аутистичния спектър в рамките на училището.
„Все още има родители, които се притесняват от СОП. Ние не даваме диагноза,а допълнителна помощ. Това не влияе по никакъв начин на представянето на детето след това в обществото”, каза Дамянов.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Иван ИвановПоследвайте ни