С новата си стратегическа визия банката застава по-близо до младите градски хора

Трансформация, иновации и дигитализация – Банка ДСК обяви новаторски решения в мобилното банкиране и жилищното финансиране по време на специално събитие с участието на журналиста Константин Вълков.

Събитието представи в детайли кампанията за репозициониране на банката под мотото „Тук и сега“, с акцент върху моментните мобилни услуги и изцяло дигиталния процес за одобрение на ипотека – вече възможен за под 5 дни чрез новата платформа DSK Home. Кампанията отбелязва началото на нова фаза в развитието на институцията, насочена към съвременните нужди на потребителите и дигиталната трансформация.

Фокус върху младите и иновациите

Първата част на събитието беше посветена на променящите се нагласи на младото поколение и визията за модерно банкиране. В дискусията участваха главният изпълнителен директор на Банка ДСК Тамаш Хак-Ковач и Славейко Славейков – изпълнителен директор и ръководител на направление „Банкиране на дребно“. Те подчертаха, че банката съчетава стабилността и мащаба на традиционните институции с технологичната лекота и бързина, характерни за финтех компаниите.

„Потребителите искат бързи функционалности за ежедневието, достъпни директно от телефона в джоба им“, заяви Хак-Ковач. „За разлика от необанките, които се фокусират върху моментни услуги, ние предлагаме пълен спектър от финансови продукти – с високо ниво на експертиза и в рамките на строго регулирана среда.“

Новото мобилно приложение DSK Mobile – за минути до банкови услуги

Славейко Славейков акцентира върху инвестициите в новото мобилно приложение DSK Mobile, разработено изцяло от вътрешен ИТ екип. То дава възможност за дистанционно откриване на сметка за под 5 минути и получаване на кредит за под 3 минути. Данните на банката показват, че именно този тип бързина и удобство се търсят най-много от младите хора.

Бъдещето на жилищния пазар и ролята на DSK Home

Във втората част на събитието бяха представени очакванията за жилищния пазар през 2025 г., с участие на Пламена Тотева – управляващ директор пазар „Ипотечни кредити“ в Банка ДСК. Основен акцент беше върху дигиталната екосистема DSK Home, която улеснява и ускорява процеса на ипотечно кредитиране. С над 200 000 месечни посетители, платформата вече е използвана за реализирането на над 2 000 ипотечни кредита.

Според Тотева, ръстът в търсенето на жилища се подкрепя от няколко ключови фактора – висок икономически растеж, ниска безработица и стабилни лихви.

„От началото на 2025 г. средният размер на целевите кредити за покупка достига 200 000 лв., а в София надхвърля 240 000 лв.“, допълни тя.

Столицата формира почти 50% от целия ипотечен пазар, като активността е концентрирана основно в шестте най-големи града в страната.

Технологии в полза на потребителя

Чрез иновации като DSK Home, банката успешно отговаря на нуждите на новото дигитално поколение – ориентирано към мобилност, прозрачност и ефективност. Платформата осигурява напълно дистанционен процес, включително подписване на договор без посещение на офис – особено ценено от младите потребители.

За Банка ДСК:
Банка ДСК е част от OTP Group – водещата банкова група в Централна и Източна Европа, и дъщерно дружество на унгарската OTP Bank.