Какво точно прави ръководителят на движението в една жп гара...

Човешката небрежност е причина за голяма част от инцидентите в железопътния транспорт. 30 възпитаници на висшето транспортно училище в София ще се дипломират като специалисти по \"Технология и организация на транспорта\".

 

Какво точно прави ръководителят на движението в една жп гара и доколко един млад човек може да поеме тежестта на тази отговорна професия – отговорите на тези въпроси потърси екип на \"Календар\".

 

През последните 6 седмици жп гарата в Перник е втори дом за Стоян Тешовски. Днес специална комисия ще реши дали неговите познания са достатъчни, за да поеме тежката отговорност на дежурен ръководител на движението.

 

Под жаркото слънце и зоркия поглед на изпитващите Стоян хладнокръвно посреща поредния влак към София. С характерната за тази професия шапка и с така наречения заповеден диск под мишница.

 

Изпитът на 21-годишният младеж е успешен. Комисията е проследила посрещането и изпращането на няколко пътнически влака. Стоян е преодолял и теоретичната част.

 

През следващите дни още 30 негови колеги ще опитат да докажат своята правоспособност там, където една грешка може да струва стотици животи.