Пилотите разчитали на автоматиката за приземяването, което се обърка

Нови данни за авиокатастрофата в Сан Франциско. Пред следователите пилотите са заявили, че са разчитали на автоматичното оборудване за контролиране на скоростта. Това насочва разследването към въпроса дали е била допусната грешка при настройването на автопилота, или е имало повреда в апаратурата.

 

От американското Национално управление за безопасност на транспорта обявиха, че пилотът, отговарящ за приземяването на самолета, се опитал да поправи курса му, когато на височина от около 150 метра видял, че машината се движи твърде ниско. Главният пилот бил по средата на обучението си за управление на "Боинг-777" и за първи път приземявал подобен самолет на летището в Сан Франциско. Вторият пилот извършвал първия си полет като инструктор.

 

Най-големият синдикат на пилотите в света разкритикува НУБТ, като каза, че разпространяваната от управлението "непълна, извадена от контекста информация разпалва необуздани спекулации за причината за злополуката". Двама души загинаха, а 180 бяха ранени при катастрофата на летището в Сан Франциско.