Комисията за защита на потребителите започна проверка по случая

Младо семейство от Варна над половин година води битка с търговец и вносител, за да върне дефектна бебешка количка. Семейството потърси съдействие от Нова телевизия. 


Проблемът с количката се появил на третия месец от купуването й. Докато Димитър и Радостина разхождали малката София, паднало едното колело. Ремонтирали я, но след два месеца пак възникнал проблем с колелото – и така вече осми месец. 


Четири пъти вече количката се чупи. В рамките на този месец само – в събота ни я върнаха, в понеделник пак по същия начин количката не иска да върви с едното колело. Това е четири пъти. Ние не можем да я ползваме тази количка. През това време ползваме оборотните им колички, които са мръсни, носим ги за пране”, обясни таткото.


Затова семейството отишло в магазина и си поискало платените 553 лева обратно, но напразно


„Просто за нас тази количка е дефектна. Въпросът е, че от самата фирма вносител отказват да го признаят това нещо, от магазина също отказват всякакво съдействие. Те са си в законното право да ми отремонтират количката до безкрай, докато изтече гаранцията и съответно аз точно това попитах продавачката – като ми изтече гаранцията, аз тази количка какво да я правя?”, обясни Радостина.


Посетихме магазина, но неговият собственик не желае да говори пред камера. Получихме обаче писмен отговор от търговеца и от фирмата вносител. В него те твърдят, че досега клиентите не са искали парите си обратно и по всяка вероятно свата въпрос за дефект в доставените резервни части. По случая започна проверка на Комисията за защита на потребителите.


„Търговецът е длъжен да преведе стоката в съответствие с договора за продажба, но законът му дава няколко начина, по които той може да направи това – ремонт на самата стока, замяна на стоката с нова или възстановяване на заплатената сума”, обясни директорът на КЗП - Варна – Илиян Станоев.


Когато обаче клиентът не е доволен от ремонта, има право да иска разваляне на договора за продажба.


Във връзка с конкретния случай Илиян Станоев обясни, че от Комисията за защита на потребителите ще работят в насока възстановяване на сумата за количката.


Репортер: Искра Урумова