Хора от железниците разказват как техни колеги крадат релси
Вътрешен човек в аферата с крадените железа от жп релси, довели до дерайлирането на влак през януари. До тази версия се добра екип на Нова телевизия. Два месеца след инцидента с влака, който се обърна между гарите Яна и Мусачево заради лиспващи елементи, екипът ни попадна на още такива участъци с незакрепени релси. Разследване на Марин Николов.
Ето тук, точно до злощастната отсечка, на която сега националната компания „Железопътна инфраструктура” е възложила ремонт, виждаме липсващи винтове. Група железничари, пожелали анонимност, ни изпратиха документи, които показват най-малко седем случая на закъсване на локомотиви по линията Яна - Мусачево през последната година и половина преди инцидента.
Сигналите са от машинисти и към комисията по разследвания в БДЖ. В тях има и оплаквания за липса на болтове и клатещи се релси. Машинистите, обаче, пожелаха анонимност, за да не бъдат наказани.
Случаят е от април миналата година, но по-късно отново липсвали болтове, гайки и планки, твърди човекът. Той обаче дава две нови версии за излизането от релсите. Запитан, знае ли, че има сигнали за проблеми на жп участъка преди дерайлирането и имало ли е ремонт, шефът на инфраструктурата, Милчо Ламбрев отрече.
Версията кражба на винтове от самите железничари, е предмет на прокуратурата и полицията, но от там засега не дават нови данни по стартиралото разследване.
Хора от железниците разказват как техни колеги крадат релси. Гледайте продължението на историята в неделя в „Разследване” след централните новини. А още малко разкрития в аванс - утре, в „Здравей, България”. Ще научите как от резервоара на преобърналия се локомотив, са изчезнали безследно над тон и половина гориво.
Повече по темата гледайте във видеото.