Около някои метростанции обаче има само кал и локви
Софийското метро от днес е с 4 спирки и 5 километра по-дълго. 37 години след началото на строежа на метрото, влаковете му вече стигат до летището.
„Когато цифрите говорят, тези, които управляваха така наречената синя София ще замълчат. За 23 години са построени 9 километра метро, откакто ГЕРБ управлява - 30 километра метро”, коментира премиерът Бойко Борисов.
Статуя на Орфей ще посреща и изпраща пътниците на летище София. Там има и живи дръвчета и изкуствено небе. Много хора пътуваха днес с метрото, само за да разгледат и да снимат новите метростанции. „Това е придобивка не само за София, но и за цяла България, защото летището е и вратата към България”, заяви при откриването столичният кмет Йорданка Фандъкова.
По новия участък всеки ден ще се движат 48 000 пътници. Трафикът в района ще бъде намелен с 12% или 8 500 коли по-малко, а това означава и 8 000 тона по-малко вредни газове. „Ще имат пряка връзка с националната железопътна мрежа, на 2 километра от летището има малка гара по направлението София-Пловдив, София-Бургас”, каза от своя страна шефът на „Метрополитен” Стоян Братоев.
Скоростта, която ще вдигат мотрисите между станциите е 80 км/ч. За сравнение – наземният транспорт се движи средно с 15 километра в час, а една кола с 30. Бързо обаче се появиха и проблемите на някои спирки. Труден се оказва достъпът до метро станция "Софийска Света гора".
В момента, в който човек излезе от нея, се озовава в кал и локви. Проблемът премиерът коментира така: "Не може да се порадваме на хубавото, трябва да намерим нещо лошо”. Стойността на отсечката е 75 милиона евро. „Ако бяхме преди 90-та година, Стоян Братоев щеше да е герой на социалистическия труд”, заяви още премиерът.
В началото на май се открива още една отсечка на метрото - от Цариградско шосе до бизнес парка в столичния квартал „Младост”.