Снимка: Shutterstock
Сред тях са надуваеми пързалки и замъци, бънджита и влакчета
11 увеселителни обекта с поставени над 25 атракционни съоръжения в тях провериха днес до обяд инспектори на Комисията за защита на потребителите в столичните паркове. Сред проверените атракциони са надуваеми пързалки и замъци, бънджита, влакчета и др, информират от КЗП.
За две от съоръженията е липсвала информация за минималната възраст и максималната височина на децата, които могат да ги ползват, както и забрана за носене на остри и обемисти предмети и за сядане, коленичене или стоене на парапетите и страничните стени на съоръжението. Предстои да бъде представена техническата документация за част от съоръженията. Инспекторите обаче заключиха, че няма сериозни нарушения при предоставянето на тези услуги от проверените обекти.
Експертите на КЗП съветват родителите да обръщат внимание на информацията, която се предоставя за съоръженията, а ако липсва такава - да не допускат децата им да ги ползват.
Акцията в столицата продължава до края на деня, а кампанията ще бъде актуална до края на лятото на територията на цялата страна. Целта е да бъдат обхванати максимален брой обществено достъпни покрити и закрити увеселителни обекти с поставени атракционни съоръжения в тях като надуваеми пързалки, замъци, джунгли, както и въртележки и блъскащи се колички, гондоли, бънджита, въжени атракционни, отдавани под наем акумулаторни коли, мотори и др.
Инспекторите на КЗП проверяват наличието на документи, които доказват, че съоръженията са въведени в експлоатация съгласно изискванията на действащото законодателство. Следи се и дали търговците предоставят на потребителите задължителната информация за вида на съоръжението, ограничения за възраст и килограми на децата, които могат да го ползват безопасно, допълнителни указания като забрана за носене на остри или обемисти предмети, както и за пушене в непосредствена близост до атракциона.
От началото на юни КЗП проверява също и безопасността на скейтбордове, ролери, скутери и други стоки, които са предпочитани от децата през летните дни и ваканцията. Проверки текат и в туристическите обекти (хотели, заведения) по Българското Черноморие за наличие на удостоверение за категоризация и за съответствие на предоставяните услуги с дадената категория.
През целия летен сезон във Варна, Бургас и по-големите морски курорти ще работят приемни на КЗП, в които туристите ще могат да получат информация за своите права, да направят консултация или да подадат сигнал за нередност. Националният телефон на потребителя е 0700 111 22.