Търговците може да са изключително изобретателни, предупреждават експерти

Предпразничното пазаруване започна. Експерти вече проверяват магазини и ресторанти преди Коледа, но все пак има няколко неща, за които и потребителите е добре да внимават. 
От Комисията за защита на потребителите предупреждават, че търговците могат да са изключително изобретателни. 

 

Ето няколко съвета, които може да следвате, за да сте по-сигурни, че онова, което купувате, е качествено:


   Не се нахвърляйте веднага на стоката. Направете кратко проучване, посетете различни магазини или прегледайте сайтовете им, за да видите на каква цена се продава избраният от вас продукт в различните места. Така може да го откриете къде е най-евтин.


-    Не се предоверявайте на устните обещания на търговците за поемане на ангажименти, които не са техни задължения по закон.


-    Най-често срещаните нарушения са за намаляване на срока, в който клиентът може да направи рекламация, от 14 на 7 дни и промяна на ценовата оферта в последния момент.


-    Внимавайте особено, когато пазарувате за деца! Етикетът на стоките за деца задължително трябва да съдържа информация за производителя и вносителя, ако е необходимо указания за употреба. Тази информация трябва да е разбираема, достъпна, ясна, на български език, лесна за отличаване и да не бъде подвеждаща. При несъответствие или повреда на стоката в гаранционния срок, потребителят може да я върне в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.


-    Ако пазарувате онлайн, избирайте внимателно сайта за покупки. Обърнете внимание преди всичко на това има ли информация за името, адреса и телефона на търговеца. Не пропускайте да проверите и дали доставчикът е посочил изрично правото ви по закон да се откажете от договора в рамките на 14 дни. Полезно би било да прочетете във форумите отзиви от други потребители, които вече са пазарували от въпросния електронен магазин, към който сте се насочили.

 

Още по темата

Търговецът е длъжен преди сключването на сделката да ви информира за основните характеристики на всяка от предлаганите от него стоки и услуги. Той трябва да посочи тяхната цена с включени всички данъци и такси, както и стойността на пощенските или транспортните разходи, ако не се включени в крайната цена. На сайта трябва да бъде посочен начинът на плащане, доставка и изпълнение на договора.

 

Имате право да получите стоката не по-късно от 30 дни от поръчката. Ако доставчикът не успее да изпълни поръчката в този срок по каквито и да било причини, ваше право е да получите обратно заплатените от вас суми до 14 дни.

 

Вие имате право да развалите сключения договор от разстояние в рамките на 14 дни без да дължите каквото и да било обяснение на търговеца. Важно е да имате предвид, че пощенските разходи за връщането на закупената стока обратно на търговеца е възможно да бъдат за ваша сметка. Имайте предвид, че някои стоки са изключени от общото правило за отказ от покупка през интернет и сред тях са дискове със звукозаписи, видеозаписи или компютърен софтуер; вестници, периодични издания или списания, за които нямате абонамент; стоки, изработени по поръчка. Ако сте заплатили предварително суми, доставчикът е длъжен да ви ги възстанови в пълен размер до 14 дни от датата, на която сте се отказали от поръчката.

 

Случвало ли ви се да е попаднете в капана на някой недобросъвестен търговец? Разкажете ни как са ви измамили! Очакваме коментарите ви под статията или във Facebook профила на Новините на Нова