Снимка: Архив, БГНЕС
Друго нововъведение е търговските влакове да разполагат с интернет
"БДЖ е в начален етап на идеята за единна карта за крайградски влакове и градски транспорт. Със съдействието на общините се очаква тази идея да бъде реализирана догодина. Предложението е възникнало поради това, че около 350 крайградски влакове в цялата страна возят пътници от вкъщи до училище и работа. Те са снабдени максимално с допълнителни вагони в пиковете часове", съобщи Димитър Костадинов, управител на „БДЖ – Пътнически превози”, цитиран от БГНЕС.
Друго нововъведение, което се очаква да влезе в сила от 2016 г. е търговските влакове да разполагат с интернет.
От другата страна БДЖ съобщиха, че 10 000 са допълнителните места във влаковете, които ще бъдат осигурени допълнително за Коледните празници, по същия начин и за Новогодишните. От сега всички спални вагони са запълнени на 100%.
От БДЖ обясниха, че от 2016 г. за част линиите ще настъпят промени в разписанието. Графикът се подготвя винаги в началото на годината на база анализ на предходната година. От железниците са изпратили писма до 100 общини и областни центрове с проект на графика още през лятото, така че графикът да бъде интегриран.
"От 100 общини, обаче едва 18 са върнали отговор с възможност за корекции, 47 не са отговорили, 35 пък са без забележки. Има сигнали за неизвестни неудобства за клиентите ни, за част от които сме предприели мерки", увери Костадинов.
"Сигнали в БДЖ са пристигнали относно направлението София-Лакатник, тъй като в сутрешните влакове има промяна на два от влаковете, които не спират на две от спирките - Бов и Церово. Проблемите възникват, защото много ученици и работещи в София използват услугата. Обсъдихме единият от влаковете да спира там. Община Своге не е отговорила със забележки за графика на влаковете", информира Костадинов.
Възникнал е и казус с новия бърз влак със задължителна резервация София-Русе, който пристига за 6 часа и 11 минути заради разлика в цената през календарните дни. От БДЖ обещаха, че цената ще бъде намалена, тъй като влакът ще бъде с по-ниска категория, но ще остане бърз.
Третият по-основен проблем, който откроиха от БДЖ е свързан със спирането на влака-експрес "Чайка" по линията София-Бургас. Той е спрян заради честите му закъснения, поради ремонти по трасето, които са отблъснали пътниците. След приключване на ремонтите по трасето влакът ще бъде пуснат отново.
Димитър Костадинов съобщи, че все още има влакове, които се движат с по 5-10 души, но ако бъдат спрени, това значи хората да спрат да използват влакове на конкретните места.
В същото време променените в разписанията на БДЖ предизвикаха васово недоволство. Стотици пътници изпитват сериозни трудности да стигнат до работните си места заради намален брой влакове по някои трасета.
Едно от проблемните трасета е влакът, който пътува от Лакатник за Софи малко преди 7.00 часа.
От БДЖ заявиха, че знаят за проблемите и в момента се опитват да намерят най-подходящите варианти, така че нещата да се нормализират. Населените места по Искърското дефиле останаха само с един влак, след като имаха три. Сега най-вероятно ще бъде възстановен още един.
От БДЖ са изпратили писма до сто общини преди няколко месеца, за да ги уведомят, че се готви промяна в разписанието и за да кажат какви са мотивите им. Оказва се, че 47 общини не са отговорили, а сред тях е и кметът на Община Своге.