След топенето на ледовете по реката обаче са се появили мазутни петна
Тласкачът "Панайот Волов", част от флота на Параходство "Българско речно плаване", потъна наполовина във водите на река Дунав при Русе. Това стана в лимана, където корабът е бил на ремонт, информира БГНЕС.
Институциите не са съобщили публично за инцидента, тъй като тласкачът се е намирал извън плавателния път и не е пречил на движението на корабите.
ВИЖТЕ СНИМКИ НА КОРАБА, ПОТЪНАЛ НАПОЛОВИНА В ДУНАВА
Корабът, който е на 52 години, е потънал на 9 февруари, като за това веднага е била уведомена дирекция „Речен надзор“-Русе.
„Вследствие на ледовете се е образувала пробойна, от която нахлува задбордна вода. Отидохме група инспектори да проверим за какво става въпрос, имаше служители от Параходство БРП, които се мъчеха да овладеят положението. Беше уведомена също и областната дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“. На следващия ден установихме, че не може да бъде преустановено нахлуването на задбордна вода и взехме мерки по отношение на ограничаване на замърсяването във вътрешния воден басейн. Имаше известни затруднения, тъй като около авариралия кораб имаше доста лед, но успяхме да поставим бонови заграждания за ограничаване на нефтоводните смеси, които биха излезли на основното русло на реката“, обясни директорът на „Речен надзор“-Русе Иван Жеков.
След топенето на ледовете по реката обаче са се появили мазутни петна. Рибари са ги видели, усетили са и неприятна миризма, която гони рибата, и са подали сигнал в екоинспекцията. Така става ясно за случилия се 20 дни по-рано инцидент. Екоинспекторите са отишли на място, но тъй като територията на лимана е в компетенциите на дирекция „ Речен надзор“, са препратили сигнала към тях.
„Сигналът, че се наблюдава замърсяване, е в резултат на топенето на леда около кораба, който се напоил с дизелово гориво. По принцип замърсяването не е сериозно, тъй като са взети предварително необходимите мерки“, обясни кап.Жеков.
Засега никой не се ангажира с прогноза кога ще бъде изваден корабът от лимана. Най-напред трябва да се локализира мястото, откъдето нахлува водата, и да се затворят пробойните. Това може да стане едва, когато нивото на реката се понижи, коментират специалисти.
Редактор: