Това стана ясно от думите на вицепремиера Томислав Дончев

12 хартиени удостоверения може скоро да отпадат. Сред тях са удостоверенията за граждански брак, както и тези, свързани с БУЛСТАТ, с гражданско, служебно и имотно състояние, с услуги на НОИ и други. Това стана ясно от думите на вицепремиера Томислав Дончев.  

Очаква да отпаднат напълно поне осем от тези удостоверения, а за четири това ще е частично.  

"Проблемът е, че много от регистрите на администрацията са на хартия за времето до 2000 г.", уточни Росен Желязков, председател на Държавна агенция "Електронно управление".  

Европейската професионална карта ще се издава по електронен път и в България

За целта до 31 декември 2017 г. трябва да бъдат извършени промени на 49 закона и 70 подзаконови нормативни актове. Осем от издаваните до момента на хартиен носител удостоверения могат да отпаднат веднага след като бъдат извършени нормативните промени, а за отпадането на други четири документа е необходимо първо процесите зад тях да бъдат дигитализирани. Това са удостоверенията за данни в регистър БУЛСТАТ, за граждански брак, за вписани обстоятелства, заличавания и отбелязвания в Имотния регистър по партида на физическо и, на четвърто място, на юридическо лице. 

"До средата на октомври МС ще внесе в парламента предложенията за законови промени за административната реформа", поясни Дончев. 

Анализът от нуждата за дигитализация на хартиените масиви на администрациите ще бъде направен от Министерството на правосъдието.  

"Преобразуването в цифров вид на една страница с формат А4 струва 3-4 стотинки", каза Желязков. 

"На оптимизация към този момент подлежат една четвърт от 605 административни услуги. Тя включва намаляване на времето и на таксите за услугите. Ще отпадне т.нар. "двутактовост на услугите. Не е нужно гражданите да подават заявление за документ на една дата, а да го получават на друга дата при положение, че той се вади за пет минути", каза вицепремиерът. 

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.