Песните от последните 2 г. съдържат 20% повече позитивни думи

Музиката на новото поколение е насочена главно към личността и изразява все по-егоцентрични настроения в сравнение с песните отпреди 20 години. Според проучване думите, свързани с „аз“ или „мен“, са увеличили присъствието си в музикалните текстове с 43%, докато думата „ти“ се среща значително по-рядко, въпреки че през 1998 г. е най-популярната.

Белослава: Аз съм посланик на любовта

От Spice Girls до Little Mix, от Елтън Джон до Ед Шерийн и от Jamiroquai до Stormzy - за какво пишат музикалните икони, отразявайки водещите интереси на поколението Z?

Резултатите са формирани на база сравнение на повече от 73 000 думи от текстовете на 200 популярни песни от 1998 г. до водещите хитове на 2017/2018. Проучването показва, че днешните песни съдържат 20% повече позитивни думи, като напоследък „любов“ се споменава 117% повече, отколкото през 1998 г. Освен фокус върху любовта, съвременните песни съдържат и все по-разнообразен речник.

Как музиката носи радост на деца и родители с “Маргаритка” и ПРОМЯНАТА?

Вероятно заради все по-силното обсебване от себе си и егоцентрично поведение в обществото, световните звезди пеят по-малко за секс (69%). Проучването сочи още, че вече не се фокусираме толкова върху другите и не комуникираме в реално време очи в очи, което е характерно за музиката от 1998 г.

НАУЧНО ДОКАЗАНО: Музиката е универсален език за общуване между хората

За днешното поколение присъствието на личността е ключово. Това показва честата поява на думи, свързани с красотата, които са с 116% повече - думите „хубав“я „красив“ бележат 2300% ръст в споменаванията. Манията в социалните мрежи към здравословното хранене и фитнеса се проявява и при текстовете на песни – използването на думата „здраве“ е нараснало с 55%, а думата „тяло“ се среща с цели 428% повече.

Кои са песните на 2017 г.?

Все повече се привързваме към брандовете - младото поколение израства с лесен достъп до международните брандове, което се забелязва и в музиката. Употребата на думата „бранд“ самостоятелно е нараснала с 180%.  Изпълнителите пък употребяват имена на брандове с 345% повече, отколкото преди 20 години.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.