Според експерта Бисер Минчев въвеждането на сериозни санкции ще дисциплинира водачите

От началото на годината до момента на жп прелези са станали общо 20 инцидента с 4 жертви и 7 ранени. Повечето от катастрофите са по вина на водачите на автомобили, които пресичат релсите дори при спуснати бариери и включена сигнализация. Това каза в ефира на „Здравей, България” главният ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура” Бисер Минчев.

Наказват учителките, които преведоха деца през прелез

Той обясни, че каква точно да бъде предупредителната система на прелезите е определено от наредба. Рестрикциите са свързани най-вече със степента на натовареност на даденото съоръжение.

Експертът обясни още, че бариерите не са цели, за да може неправомерно навлезлите в прелез автомобили да пресекат релсите преди да бъдат пометени от приближаващ влак.

Камион помете бариерата на един от най-модерните прелези у нас (ВИДЕО)

Не е по-добре, когато на прелеза има пазач. Всяка година се пресъоръжават около 20 прелеза, за да се премахне изцяло човешкият фактор”, каза още Минчев. И допълни, че ако се въведат драстични санкции за нарушителите, шофьорите ще станат по-дисциплинирани.

Минчев предостави и кадри на опасни нарушения на правилата за движение, заснети от охранителни камери и предадени на МВР. Вижте ги във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни.  За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК. 

 

Редактор: Маргарита Стоянчева