Шофьори се оплакват от дълги смени, малък брой почивни дни и натоварени разписания
Проверяват градския транспорт в София за нарушения на работното време. След като в края на миналата седмица шофьор на автобус катастрофира, стана ясно, че той е работил седмици без почивка.
Според шофьори основен проблем са дългите смени, малкият брой почивни дни и натоварените разписания. Така се стига до ситуации, в които водачи на автобуси имат по 40 работни дни с едва 4 дни за почивка. От ръководството на градския транспорт пък казват, че причина за проблема е липсата на кадри.
Проблемите в градския транспорт не са от вчера. Извънредно се работи от години. От Столичния автотранспорт обясняват още, че шофьорите трупали допълнителни дни и часове заради голям брой водачи в болничен.
Представиха новите 30 автобуса на природен газ на Столичния автотранспорт
"Януари месец беше доста сгъстен, защото имаше грипна епидемия. Имахме много в болнични", каза изпълнителният директор на Столичен автотранспорт ЕАД Слав Монов.
По закон извънредният труд на година не може да надвишава 150 часа.
"За януари месец на водач имаме средно 28.5 часа извънреден труд, който се заплаща над 65%", заяви Монов.
В Столичния електротранспорт в момента работят 700 човека и се търсят още 150 ватмана.
"Заплатата е над 1600 лв., кадри не достигат", добави изпълнителният директор на Столичния автотранспорт.
Автобусите на градския транспорт в София - без аварийни чукчета
Оказва се, че в сектора работят и голям брой пенсионери.
"Няма достатъчно кадри да возим гражданите на столицата. Младите хора идват, поработят малко и си тръгват", каза председателят на синдикат "Електротранспорт" - КНСБ Емилия Иванова.
Синдикатите са успели да договорят 10% увеличение на заплатите от началото на февруари. Очакват се и вътрешни проверки има ли нарушения на трудовото законодателство.
Инспекцията по труда вече се е самосезирала и също ще направи проверки. А сигнали има още от януари.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.