Манолова отбеляза, че е огромна привилегия да работи за българските граждани

Народното събрание прие Годишния доклад за работата на омбудсмана на Република България за 2018 г. след три часа представяне и обсъждане. Решението беше взето със 78 гласа "за" и три гласа "въздържал се", предаде БТА.

"През миналата година са подадени 12 890 жалби на граждани, 24 634 души са преминали през приемните на омбудсмана, 36 892 души са потърсили съдействие от институцията. Това е повече от два пъти нарастване на жалбите на гражданите спрямо 2015 г. и шест пъти повече в сравнение с 2009 г.", отчете пред депутатите омбудсманът Мая Манолова. 

И през 2018 г. най-голям е броят на жалбите и сигналите от потребителите на обществени услуги, следват жалбите, свързани с нарушени или засегнати социални права, и на трето място са проблемите на собствеността. Отчита се увеличение на жалбите срещу ВиК операторите, което поставя тези оплаквания на първо място сред останалите обществени услуги. Следват значителен брой сигнали, свързани с електронните съобщителни услуги, електроснабдителните и топлофикационните услуги. Нараства и броят на жалбите, свързани с екологични права на гражданите.

Мая Манолова: Българските граждани имат огромни проблеми (ВИДЕО)

През миналата година институцията на омбудсмана е внесла 11 законопроекта и две питания до Конституционния съд. В резултат на доброто взаимодействие с Народното събрание, с приети законови промени разрешение са намерили проблеми, свързани с пенсионирането на миньорите, получаването на наследствена пенсия от деца, останали без единия или двамата си родители, с некоректни работодатели. През миналата година близо 5000 работника са получили своите неплатени заплати в размер на 8 млн.лв.

"Мерят моя рейтинг, а би трябвало резултатите да се разделят поне на 60 (човека), колкото е моят екип", коментира омбудсманът Мая Манолова. Тя посочи, че напоследък е заподозряна в кариерни цели, а тя просто си обича работата. Манолова отбеляза, че е огромна привилегия да работи за българските граждани и благодари на депутатите за тази възможност. Омбудсманът благодари и лично на социалния министър Бисер Петков, за когото след работата през миналата година се е превърнала от кошмар в приятел.

Мая Манолова: Няма яснота какви повишения на цените ще има с въвеждането на тол системата

Председателят на парламентарната комисия по труда и социалната политика Хасан Адемов /ДПС/ благодари на омбудсмана за съвместната работа през 2018 г. По отношение на това дразни ли рейтингът на омбудсмана всички институции в България, в това число и народните представители - самият факт, че институцията на омбудсмана се ангажира с решаването на наболели обществени проблеми, я поставя в по-привилегировано състояние, коментира той. Според Адемов обаче такъв проблем е по-скоро преекспониран, отколкото реален. 

Владимир Тошев /ГЕРБ/ коментира, че дейността на омбудсмана Мая Манолова е страстна, хиперактивна и свръхчувствителна, каквото било и изложението й пред депутатите. Той пожела да има повече аналитичност в следващия доклад. Вашата институция трябва да бъде като лекарската - колкото по-малко болни, толкова по-добре сте свършили работата си, коментира Тошев.

Петър Петров /"Обединени патриоти"/ отбеляза, че омбудсманът Мая Манолова е направила институцията много по-динамична и диалогична, но в много отношения се поставя в услуга на БСП. Той призова колегите си да се фиксира срок за избор на регионалните представители на обществения защитник и заподозря организирано нежелание на общинските съвети да има омбудсмани по места, за да не се меси в работата им. 
В отговор на коментара му омбудсманът Мая Манолова заяви, че отказва да приеме всякакви намеци, че има партийност в работата на институцията. "Може би на партиите понякога им изглежда, че институцията на омбудсмана е субективна и предварително е заела страна. По дефиниция омбудсманът е на страната на гражданите", отбеляза Манолова.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.

 
Редактор: