Кандидатите за кмет на София изложиха плановете и идеите си за управлението на града

Кандидатите за кмет на София Йорданка Фандъкова и Мая Манолова се изправят една срещу друга в предизборен дебат в ефира на „Здравей, България” по NOVA.

СНИМКИ ОТ ДЕБАТА ВИЖТЕ ТУК

В началото на дискусията те споделиха с какво се гордеят и от какво се срамуват в живота и работата си.

„Гордея се, че за 14 години в политиката не съм сменила приятелите си. Не се гордея с организацията на ремонта на „Графа”, сподели кандидатът на ГЕРБ Йорданка Фандъкова. Тя бе категорична, че никога не се е стремила към власт и позиции и на изборите след 10 дни ще се бори за доверието на софиянци.

„Гордея се с това, което направих като омбудсман за разрешаване на проблемите на хората. Гордея се с това, че сама взимам решенията си, нямам ментор, отговарям пред съвестта си и пред гражданите. Срамувам се от това, че понякога закъснявам”, каза Манолова, чиято номинация за местния вот беше издигната от инициативен комитет.

Йорданка Фандъкова откри предизборната си кампания

„Безспорно София е по-богата от всеки друг град в България, но на фона на останалите европейски столици сме по-бедни. Има неравенство между центъра и кварталите. Ако бъда избрана за кмет, ще променя това. Ще осигуря достъп до качествено образование и ще направя така, че да няма повече деца в листите на чакащите за градините. Ще бъдат изградени лекарски и стоматологични кабинети и ще бъдат създадени условия за спорт във всеки квартал. Защото столицата е последната спирка преди Терминал 2 на летището”. Така Манолова обобщи програмата, която ще следва, ако седне в кметското кресло.

Фандъкова пък обеща увеличение на доходите и подчерта, че това може да бъде постигнато с развитието на производства с добавена стойност. Трябва да привличаме инвестиции в технологично производство. Това ще означава повече и по-качествени работни места. Така местният бизнес ще има повече възможности за изява и за излизане на външни пазари”, заяви Фандъкова.

Фандъкова: Основните ми опоненти за вота са популизмът, лъжите и манипулациите

Тя каза още, че към момента две компании проявяват интерес към промишлената зона „Кремиковци”. Работело се по изграждането на инфраструктурата там. Започнали са и проучвания за леко метро или трамвай, който да свързва бул. „Владимир Вазов” със зоната.

И Фандъкова, и Манолова са категорични, че ако поемат руля на София за следващите четири години, няма да вдигат местните данъци и такси.

Мая Манолова откри предизборната си кампания (ВИДЕО+СНИМКИ)

Кандидатът на ГЕРБ каза още, че ще се ангажира с намаляване на трафика в града с 40% в следващите години. „Големият проблем на кварталите в момента е паркирането. Затова ще бъдат изграждани паркинги с публично-частно партньорство. Освен това, ние вече подменихме 90% от тролейбусите и автобусите. Трафикът ще се облекчи и с изграждането на Околовръстния път. Започна и разширението на Южната дъга. Работи се по връзките към Северната скоростна тангента”, поясни Фандъкова.

Манолова: Правила съм много грешки

„За 14 години престой във властта г-жа Фандъкова заложи на сгъстяването на строителството. Влязоха в каварталите, но с багерите. Аз имам визия за развитие на север – там ще бъде зона за нискоетажно и многофамилно строителство, където да живеят млади семейства от средната класа. Няма да позволя да се пипне нито едно междублоково пространство, нито една градинка”, категорична бе Манолова.

Двете кандидатки за кметското място коментираха и темата за замърсяването на въздуха.

„Скоро ще се налага да плащаме три пъти за чист въздух. Първо – заради имуществените санкции, които Еврокомисията ще наложи на България. Второ - за мерки за подобряване качеството на въздуха. И трето - за лекарства за нашите деца”, коментира Манолова.

Според нея трябва да се предприемат мерки срещу горенето на отпадъци, да се сменят инсталациите, които замърсяват околната среда и редовно да се мият улиците. „Енергийните помощи не трябва да се дават в дърва и въглища. Трябва да се въведе и бял билет – безплатен градски транспорт в дните с най-мръсен въздух”, каза още Манолова.

Фандъкова пък смята, че градският транспорт трябва да стане още по-привлекателен, за да се използва от повече хора.

„Относно отоплението на битово гориво – по мое настояване беше променен законът и бяха въведени стандарти за дърва и въглища, от МОСВ подготвят документацията”, каза още Фандъкова.

Целия дебат гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

Редактор: Маргарита Стоянчева