Снимка: Олег Попов, NOVA
През последните две седмици двама колоездачи загинаха при инциденти
Велосипедисти излязоха на „Поход за живот“ пред Министерския съвет. Те настояват за законодателни промени, с които да се защитят колоездачите на пътя.
Участниците направиха лежащ флашмоб на бул. „Дондуков”. След това се отправиха към сградата на МВР. Те настояват за по-активни действия от страна на полицията, за да бъде открит шофьорът, избягал от мястото на катастрофа, при която преди седмица загина велосипедист.
Днес колоездачът Виктор ходи нормално и почти не куца. Преди две години обаче едва оцелява след тежък пътен инцидент.
„Блъснаха ме на булевард „Витоша”, където, за щастие, сега има велоалея. Колата направи ляв завой пред мен и фактически аз се удрям в нея, но нали това се води взето предимство”, пита Виктор.
Тогава е без каска и удря сериозно главата си. Има и други травми.
„Имах наранявания, не можех да ходя около половин месец, бях на легло, след това трябва да ходя на физиотерапия , но главно психическите наранявания остават. До ден днешен изпитвам страх”, допълва той.
Според Иво Делин пък няма велосипедист, който да не е бил удрян от автомобил поне веднъж.
„Опасността за мен е поне веднъж всяка седмица, аз карам от 20 години, все още ми се разминава сериозно ПТП”, разказва Иво.
И за Иво, и за Виктор е кауза да се въведат промени, с които велосипедистите да са по-защитени.
„Искаме да се направи обстоен преглед на цялата инфраструктура в държавата, велосипедна инфраструктура. Повече адекватна вело инфраструктура, някакво обучение на всички участници в движението, независимо дали са шофьори или велосипедисти.
Пътните експерти са съгласни.
„Инфраструктурата е много проблематична и трябва да бъде инвестирано в инфраструктура”, казва Владимир Тодоров от асоциацията на пострадали при катастрофи.
При инциденти на пътя от януари до края на август са били блъснати 216 велосипедисти. Осем от тях са загинали.
Освен с колелата, държавата се опитва да се справи и с регламента на електрическите тротинетки.
„Ще бъде забранено да се кара по улици, които скоростта е над 50 км/ч, по големите софийски булеварди това няма да се случва, ако няма велоалеи. Лица над 16 годишна възраст ще могат да ги управляват, между 14 и 16 само в паркове”, допълва Тодоров.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Тони Господинов