Снимка: iStock
От партията засягат и финансирането на медиите с публични средства
От парламентарната група на „Има такъв народ” са внесли днес промени в Закона за задължително депозиране на печатни и други произведения и обявяване на разпространителите и доставчиците на медийни услуги. Това съобщи пред журналисти председателят на групата Тошко Йорданов.
Тошко Йорданов: Ако в следващото НС няма лицемерие, трябва да има редовен кабинет
В мотивите си вносителите посочват, че законопроектът цели нормативното закрепване на фигурата на главния редактор, който да носи отговорност в периодичните печатни издания и на доставчиците на медийни услуги, както и поставяне на нормативна граница на финансовия дял от общия бюджет на доставчик на медийни услуги или на периодично издание, който може да бъде с източник публични средства.
Извежда се главният редактор в отделно каре, и като отговорност, обясни Тошко Йорданов. Когато в печатно издание бъде пусната информация от неизвестен автор или автор с псевдоним, който редакцията не може да установи, отговорността за публикацията носи главният редактор, а не само собственикът на медията, уточни той.
Йорданов: Парламентът е пълен с лицемери, БСП се гушна с ГЕРБ
„Главният редактор, който носи редакционната политика за определено издание, ще е в правото си да прецени дали да пусне неизвестна информация и да поеме риска да носи съответна отговорност”, мотивира се Йорданов. „Това означава голяма част от жълтата преса да не може да напише, че сте изяли баба си, с автор Пешо Гошев, който е неизвестен изпратен псевдоним”, коментира Йорданов.
Промените поставят и горна граница на финансирането на доставчиците на медийни услуги и периодичните печатни издания с произход публични средства - до 5 процента от годишния им оборот.
„Твърде много медии съществуват само на общински бюджет, да не говорим, че националните частни телевизии огромен процент от бюджета им се формира по линия на разни оперативни програми и всъщност те зависят реално от властта”, обоснова предложението Йорданов.
Според него в крайна сметка медиите трябва да се борят на свободния пазар и да живеят от рекламите и стойността на продукцията си, а не да зависят от държавно финансиране.
Редактор: Георги Генов