Влечугото е представител на неизвестен досега род и вид

Палеонтолози от Япония са описали останки на "царя на динозаврите", открити в пустиня в Узбекистан. Въз основа на находката учените от университета на Цукуба са идентифицирали неизвестен досега вид динозавър, съобщава сайтът на учебното заведение.

Изложиха скелета на най-големия известен трицератопс в Париж

Древните върховни хищници, живели преди около 90 милиона години, са превъзхождали дори страховитите тиранозаври и са заемали най-високата позиция в хранителната верига. Вкаменелости на "царя на динозаврите" са открити във формацията Бисект в пустинята Кизилкум.

Учените са установили, че праисторическото създание принадлежи към широкоразпространена група хищници - т.нар. кархародонтозаври. Влечугото обаче е представител на неизвестен досега род и вид. Авторите на изследването са го нарекли Ulughbegsaurus uzbekistanensis.

Откриха нов вид динозавър, един от най-големите в света (ВИДЕО+СНИМКИ)

"Установихме, че тези динозаври са тежали над един тон и са достигали на дължина до 7,5-8 метра", казва палеонтологът Кохеи Танака.

Смята се, че Ulughbegsaurus е изчезнал от Централна Азия в началото на късната креда. Причината за изчезването му все още не е установена поради недостига на вкаменелости от този период. След като кархародонтозаврите изчезват, освободената от тях ниша на върховни хищници е заета от тиранозаврите.

Източник: БТА