С тези пари можеше да се доплати за медицинските хеликоптери, каза той
„1,2 млрд. лв. са признати (за разходи на пътните фирми) от предишния служебен кабинет. Управителният съвет преди него, съответните технически служби в АПИ са признали тези плащания, по самите населени места са направени проверки, те са признати. Всяко редче, всяка мантинела са признати”.
Това заяви в предаването „Денят на живо” по NOVA NEWS бившият регионален министър Гроздан Караджов. Повод за думите му бе решението на Конституционния съд, което отмени решението на парламента за разплащането с пътните фирми. Караджов се съгласи с думите на депутата Александър Ненков, че държавата се управлявала от некомпетентни хора.
„От 1 август насам се дължат лихви за тези неизплатени суми – около 5 млн. лева месечно са тези дължими пари. Около 15 млн. лв. досега са лихвите, натрупани върху дължимите суми”, каза Караджов. По думите му с тези пари можеше да се доплати за медицинските хеликоптери.
Той разказа, че като министър е отишъл при съпредседателите на ПП за тези плащания за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, които се дължат от 2019 г. 2020 г., 2021 г. „Асен Василев първоначално внесе решение да бъдат платени тези пари без проверка. След това поиска новите плащания да бъдат проверени”, обясни Караджов.
Той нарече бившите си коалиционни партньори „харвардски кръжок”. „Те бяха несъстоятелни и не можеха да си вършат работа”, каза Караджов и уточни, че не е работа на парламента да проверява сметките на АПИ. „Това е нарушение на конституционността. Ние четем българското право”, каза бившият регионален министър.
За обвинението, че са изнасяни пари с чували, Караджов каза: „Аз не съм следовател и няма как да дам на обществото тази справедливост, която то очаква”.
Относно транспортната свързаност на отделни региони в страната, бившият министър каза, че България няма нито една магистрала в посока север-юг. „Няма я „Струма” отсечката, няма я и тази отсечка. Само един европейски коридор минава през България… Бях оставил едно спасително въженце за Кресненското дефиле, но го изпуснаха”, обясни той за АМ „Струма”.
Запитан дали концесиите на пътища са решение за подобряване състоянието на пътищата, Караджов обясни – „да се въведат концесиите, трябва да се каже по колко лева на километър. Никой няма да се съгласи, особено превозваческите фирми няма да се съгласят (с това решение)”.
„Никога не съм бил член на „Има такъв народ”, но те подкрепиха моите предложения, аз стоя зад тях. Няма никакви причини да не си гласуваме взаимно доверие”, отговори Караджов на въпрос дали остава с ИТН.
Вижте целия разговор във видеото.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.