Докато чака линейката, 69-годишна жена е починала
Напрежение във Видин след технически срив на Спешния телефон 112. Жена почина, докато чака линейка и спешен екип, който да й окаже помощ.
Близките ѝ твърдят, че веднага след като й е прилошало, са подали сигнали на телефон 112. Но, по думите им, екипът е пристигнал със закъснение.
От Спешния център в болницата обясниха, че в същия момент са имали технически проблем с връзката със спешния телефон. Заради това се е наложило да се рестартира компютърът. И практически този сигнал е стигнал до тях със закъснение.
„Линейката дойде на 35 минута, за да констатира, че тя е починала- Стана, тръгна жива и здрава на работа, дойдох и си я прибрах в катафалка”, разказа Диана Маринова, внучка на починалата.
69-годишната Димитринка от Видин работила в шивашки цех в града. На тръгване от работа и става лошо и пада на земята. Колегите й веднага викат линейка и звънят на близките й.
„За пет минути бях тук. Когато дойдох, тя беше още жива”, разказа още внучката й. „Докато аз дойдох, те са се обадили втори път на 112. На 16-ата минута звънях трети път на 112 и ми казаха, че от 10 минути трябва да има линейка при нас. Аз им обясних, че линейка при нас няма. Линейката дойде в 17:35 ч. да констатира, че баба ми е починала”, разказа Диана Маринова.
„За колко време може да дойде линейка до тук? Пет минути са много, градът ни е много малък. За 15 минути се обикаля с кола”, коментира Анелия Георгиева, дъщеря на починалата жена.
Причината за смъртта според смъртния акт е белодробна емболия.
„Как го установиха, никой не знае. Аутопсия не й е правено”, казва Анелия Георгиева.
От Спешния център във Видин казаха, че не са видели навреме сигнала, който им е подаден от спешния център 112 в Монтана.
„Системата се е рестартирала и не е могло да се види повикването. След няколко минути от Монтана са се обадили на мобилния и им казват, че има такова повикване, продиктуват го и на момента тръгва екипа”, обясни д-р Станислав Поломски, директор на ЦСМП- Видин.
Екипът, според медиците, е бил там на десетата минута. Без да смятат забавянето при получаването на сигнала, за което - казват, нямат вина.
Според д-р Поломски колко често се налага да бъде рестартирана системата - зависи от метеорологичните условия. „В този ден поне 3-4 пъти се е налагало”, каза д-р Поломски.
„От тук нататък ще си търсим правата. Ще подам жалба в прокуратурата, защото това не е нормално. Тя беше жива и на нея не и се оказа първа помощ”, обясни Диана Маринова.
От спешния телефон 112 потвърдиха за NOVA, че тяхната система не е имала срив, а проблемът е бил в работната станция на Спешния център във Видин. След като при тях е постъпило повторно обаждане за жената, са разбрали, че сигналът им към спешния екип не е получен и са се свързали по мобилен телефон.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.